پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ترس از کرونا نباید باعث تعویق درمان بیماری‌های دهان و دندان شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترس از کرونا نباید باعث تعویق درمان بیماری‌های دهان و دندان شود

اراک - ایرنا - رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم در مراجعه به مراکز دندانپزشکی اضطراب و نگرانی از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا نداشته باشند و معاینه و درمان بیماری‌های دهان و دندان خود را به تعویق نیندازند.

دکتر مژگان میرشفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا محیط مراکز دندانپزشکی مستعد بیماری ایدز و هپاتیت بود که با رعایت موازین بهداشتی از سرایت آنها به بیماران جلوگیری می‌شد ولی اکنون و با توجه به بیماری کووید19 رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر شده است.

وی اظهار داشت: کادر درمان در مراکز دنداپزشکی استان موظف به رعایت تمام اصول بهداشتی ویژه این مراکز هستند و با دقت و وسواس نسبت به ضدعفونی کردن و بهداشت مراکز به مردم خدمات می‌دهند.

دکتر میرشفیعی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم از طرف مردم و هم از طرف کادر درمان در محیط‌های دندانپزشکی اولویت است و باید به آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه 35 مرکز جامع سلامت اراک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع کووید 19 به مراجعان خدمات دندانپزشکی ارایه می‌کنند، اظهار داشت: مردم با دریافت نوبت و حضور به موقع در مراکز دندانپزشکی و زدن ماسک مناسب، نسبت به سلامت خود و دیگران مراجعان بکوشند.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراکز دندانپزشکی عمومی در اراک و شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح یک و 2 به مردم خدمات دندانپزشکی ارایه می‌کنند.

دکتر میرشفیعی افزود: خدمات سطح یک شامل معاینه دهان و دندان و آموزش بهداشت دهان و در سطح 2 خدماتی شامل پرکردن دندان، جرم گیری، کشیدن دندان و عصب کشی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: والدین با فرهنگ سازی آموزش مسواک زدن صحیح به کودکان زمینه ابتلای فرزندان خود به انواع بیماریهای دهان و دندان را کاهش دهند زیرا مسواک زدن باعث می شود تا 80 درصد بیماریهای دهان و دندان بروز نکند.

247 مطب و مرکز دندانپزشکی در استان مرکزی خدمات ارایه می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*