جمعه 10 فروردین 1403

ترس در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 5 تیر

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ترس در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 5 تیر

بخشی از معامله گران باور دارند که هراس از حباب سکه موجب شد که کمی معامله گران از موقعیت خرید عقب نشینی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران؛ افت اونس طلا در روز جمعه و عدم افزایش قیمت دلار موجب شد که بخشی از سکه بازان از رشد این فلز گران بها نا امید شوند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.

سکه بازان که در روزهای قبل تا حدی در برابر نشانه های کاهشی مقاومت کرده بودند، روز شنبه با فروش های خود قیمت سکه را تا محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان پایین بردند. حباب فلز گران بهای داخلی در انتهای هفته گذشته به بالای 14 درصد رسیده بود و این سطح از حباب در سال جاری سابقه نداشت.

بخشی از معامله گران باور دارند که هراس از چنین حبابی موجب شد که کمی معامله گران از موقعیت خرید عقب نشینی کنند ودر نتیجه این اتفاق و فشار فروش حباب کاهش یافت و در حوالی مرز 11 درصدی قرار گرفت.

به باور تحلیل گران در صورتی که در روز جاری، دلار افزایش قیمت را تجربه نکند، سکه باز هم ظرفیت افت بیشتر را به دلیل حباب دو رقمی خواهد داشت و ممکن است به ابتدای مرز 15 میلیون تومانی سرازیر شود. با این حال بیشتر تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای سطح 14میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد، انتظارات افزایشی به طور معنادار افول نخواهد کرد. سکه برای اینکه بتواند به جاده صعودی بازگردد، نیاز دارد که اسکناس آمریکایی یکبار دیگر رشد کند.

همچنین بخوانید
ترس در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 5 تیر 2