پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ترکیب ترسناک بسکتبال استرالیا برای بازی با ایران

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ترکیب ترسناک بسکتبال استرالیا برای بازی با ایران

تیم ملی بسکتبال استرالیا با ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان، در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی 2023 شرکت می‌کند.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال استرالیا که به تازگی عنوان قهرمانی رقابت‌های کاپ آسیا 2022 اندونزی را به دست آورده است، ترکیب 12 نفره رسمی خود برای دو بازی پنجره چهارم انتخابی جام جهانی 2023 را معرفی کرد که در فهرست اعلامی می‌توان به نکات قابل توجهی راجع به نفرات این تیم دست یافت.

ترکیب استرالیا در پنجره چهارم به شرح زیر است: 1- میچ مک‌کارون 2- سم فرولینگ 3- الکس مودرونیا 4- ریس ویگ 5- نیک کی 6- آنگوس برانت 7- تاد بلانچفیلد 8- لوک تراورز 9- دژان ماسیلچویچ 10- میچ نورتون 11- الکس توهی 12- روری هاوک

در این لیست بازیکنانی چون «میچ مک‌کارون»، «سم فرولینگ» و «ریس واگ» از همان تیم مسابقات کاپ آسیا 2022 اندونزی در ترکیب کانگوروها حضور یافته‌اند. «مک‌کارون» در پایان مسابقات کاپ آسیا اندونزی، به عنوان یکی از بازیکنان تیم منتخب مسابقات (شوتینگ گارد) انتخاب شد. «فرولینگ» و «مک‌کارون» برای سومین بار است که در جریان انتخابی های جام جهانی به تیم ملی استرالیا دعوت می‌شوند.

برجسته‌ترین چهره این لیست «مک‌کارون» است که در رقابت‌های کاپ آسیا 2017 هم به عنوان قهرمانی رسیده بود. نفراتی چون «نیک کی»، «آنگوس برانت»، «تاد بلانچفیلد» و «میچ نورتون» نیز از جمله بازیکنانی هستند که سابقه کسب مدال برنز المپیک را دارند تا با «میچ مک‌کارون» برجسته‌ترین چهره‌های این لیست باشند. البته در این میان «میچ نورتون» برای اولین‌بار است که در انتخابی‌های جام جهانی 2023 برای استرالیا به میدان می‌رود.

«لوک تراورز» نیز به عنوان درفت شماره 56 فصل 2022 لیگ NBA، می‌تواند اولین بازی خود برای استرالیا در پنجره‌های انتخابی جام جهانی 2023 را انجام دهد. «دژان واسیلیویچ» نیز برای اولین حضور خود در این رقابت‌ها و برای تیم ملی استرالیا آماده می‌شود.

استرالیا که با 6 برد در پنجره‌های اول تا سوم انتخابی جام‌جهانی 2023 به پنجره چهارم رسیده است، روز 7 شهریور در شهر بندیگو میزبان تیم ملی ایران خواهد بود.

ترکیب ترسناک بسکتبال استرالیا برای بازی با ایران 2