شنبه 1 اردیبهشت 1403

تزریق 2000 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمل و نقل اردبیل

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تزریق 2000 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمل و نقل اردبیل

اردبیل - وزیر راه و شهرسازی گفت: با هدف تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در عملیات پروژه‌های خرد و کلان حوزه راه اردبیل هزینه می‌شود.

اردبیل - وزیر راه و شهرسازی گفت: با هدف تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در عملیات پروژه‌های خرد و کلان حوزه راه اردبیل هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی بعد از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان نمین اظهار کرد: اعتبار تونل حیران به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال در این سفر تأمین شد. امیدواریم بخش حفاری تونل تا آخر سال به اتمام برسد. تا پایان سال آینده بتوانیم از این پروژه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مواردی که توسط مسئولان شهرستان گفته شد. را به هیأت دولت منتقل خواهم کرد و وزرای مربوط اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

قاسمی اظهار کرد: همه آنچه که گفته شد حق مردم است دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی در تلاش خواهد بود انتظارات مردم را برطرف کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان افزود: در حوزه‌ی راه و شهرسازی که مسؤلیت بنده است حدود 2 هزار میلیارد تومان برای سه موضوع اصلی راه آهن، بزرگراه‌ها و راه روستایی استان پیش بینی کردیم. اجرای راه آهن اردبیل و میانه بیش هزار میلیارد تومان لازم دارد. و تقسیم بندی که انجام دادیم. سال آینده قطار را در اردبیل خواهیم داشت.

وی بیان کرد: عقب ماندگی در حوزه راه استان اردبیل داریم برای بزرگراه‌های استان اعتبار خوبی پیش بینی کردیم به امید خدا بتوانیم پروژه‌هایی که در حال انجام است و بعضی‌های از آنها آماده است. اعتبار پیش بینی کردیم تا آذرماه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی اردبیل قرار خواهیم داد.

رستم قاسمی ادامه داد: در خصوص راه روستایی علاوه بر اینکه در قانون بودجه پیش بینی شده است. در این سفر سعی خواهیم کرد راه‌های روستایی را به جای خوبی برسانیم اعتباری را برای این روستا تأمین خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: موضوع مهمی که در دستور کار دولت است و رئیس جمهور هم مطرح کردند موضوع مسکن است که جز نیازمندی‌های جدی مردم است برنامه ریزی کردیم ظرف چهار سال آینده چهار میلیون مسکن برای دهک‌های نیازمند جامعه بسازیم و این کار حتما شدنی است و برنامه ریزی شده است. خواهش بنده از مردم این است که نیازمندان مسکن در سایت ثبت نام کنند. تا ما برنامه ریزی لازم را جهت تهیه زمین و تسهیلات لازم انجام بدیم.

قاسمی به حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از کارخانه آرتا پلاست بازدید کردم کارخانه بسیار منظم زنجیره‌ای تکمیلی است که من در جای دیگری از کشور ندیده ام.