جمعه 10 فروردین 1403

تزریق واکسن "برکت" و "سینوفارم" به بیش از 130 خبرنگار قزوینی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تزریق واکسن "برکت" و "سینوفارم" به بیش از 130 خبرنگار قزوینی

علیرضا مهرعلیان با بیان اینکه دو نوع واکسن سینوفارم و برکت برای خبرنگاران استان تزریق می‌شود، گفت: در فاز نخست تزریق واکسن، تقریبا 135 الی 136 نفر از خبرنگاران واکسینه شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: سعی داریم علاوه بر مدیریت بیماری کووید 19، بخش آمار مبتلایان ناشی از افزایش چاقی و اضافه وزن را مدیریت کنیم و نمی‌توانیم انکار کنیم مردم به لحاظ قرنطینه خانگی در منزل حضور داشته و تحرک کمتری دارند، براین اساس، آمار اضافه وزن و چاقی افزایش می‌یابد و عوارض بیماری‌های غیرواگیر قطعا شامل جامعه ما خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم بعد از واکسیناسیون در جامعه، بتوانیم تیم‌های فعال در حوزه بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت روان، تغذیه و کارشناس آن را با آرامش بیشتری به مأموریت اصلیشان با قدرت بیشتری سوق داده و بیماری غیرواگیر همچون فشار خون را مدیریت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین یادآور شد: با افزایش آمار نوجوانان، جوانان و بخش سالمندان و کاهش تحرک در بین آنها تقریبا شاهد افزایش درصد آمار مبتلایان کرونا هستیم.

تزریق دو نوع واکسن برکت و سینوفارم به خبرنگاران

مهرعلیان عنوان کرد: طی امروز و همزمان با روز عید غدیر افتخار داشته‌ایم برای واکسیناسیون در خدمت خبرنگاران استان باشیم و باور داریم خبرنگاران در خط مقدم پوشش اخبار واکسیناسیون حضور دارند، امیدواریم با واکسیناسیون در برابر کرونا ایمن شوند.

وی با بیان اینکه دو نوع واکسن سینوفارم و برکت برای خبرنگاران استان تزریق می‌شود، ادامه داد: در فاز نخست تزریق واکسن، تقریبا 135 الی 136 نفر از خبرنگاران واکسینه شده‌اند و فاز دوم آن طی 28 روز آینده تزریق می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مردم توجه کنند با تزریق واکسن نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممانعت کنند چراکه بسیاری از افراد بعد از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شدند و واکسن به معنای کنار گذاشتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

مرکز نمایشگاه بین‌المللی آماده واکسیناسیون فرهنگیان

مهرعلیان تصریح کرد: مردم بعد از ثبت‌نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن، به همان پیامکی که برای آنها ارسال می‌شود به مراکز مربوطه مراجعه کنند و امیدواریم با دریافت واکسن بتوانیم جامعه پرخطر را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون را از سنین بالاتر آغاز کرده و شاهد کاهش موارد فوتی در این بین بوده‌ایم و بعد از واکسیناسیون میزان ابتلا در افراد پرخطر همچون سالمندان کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین یادآور شد: مرکز نمایشگاه بین‌المللی برای واکسیناسیون فرهنگیان در چند روز آینده آماده سازی شده است؛ طی دو روز و صبح و بعدازظهر امروز و فردا و از بعدازظهر روز شنبه به صورت کامل در اختیار فرهنگیان هستیم.

مهرعلیان در پایان مطرح کرد: فرهنگیان طی امروز و فردا برای دریافت واکسن می‌توانند به نمایشگاه بین‌المللی مراجعه کنند و از روز شنبه منتظر اخبار دعوت که توسط پیامک اداره‌کل آموزش و پرورش برای آنها ارسال می‌شود، بمانند.

انتهای پیام /