جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

خالص برداشت دولت از بازار بدهی منفی 56 هزار میلیارد تومان شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اصناف برای حفظ اموال خود در مقابل تهدید به حمله اغتشاشگران مغازه‌های خود را بستند و تمایلی به این کار ندارند گفت: اتحادیه ها آمار اصنافی که از اغتشاشات اخیر آسیب دیدند را به اتاق اعلام کنند.

تجمع صنفی کارگران ذوب آهن با قول مسئولین جهت رفع مشکلات به پایان رسید.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی برای احداث بندر بزرگ تجاری در خوزستان و بزرگترین بندر تجاری ایران در سواحل مکران خبر داد و جزئیات این پروژه‌ها را تشریح کرد.

وزیر نیرو از پیش‌بینی طرح‌های ویژه و اولویت‌دار برای هر یک از استان‌های کشور خبر داد و گفت: پروژه‌های اضطراری در موضوع آبرسانی در بیش از 80 شهر کشور تعریف شده است.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا در منطقه اروپای مرکزی و شرقی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کاهش رشد اقتصادی مواجه شدند و مجارستان و جمهوری چک به لحاظ فنی وارد رکود شدند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان "ساخت 4 میلیون مسکن با مکانیزم فعلی وجود ندارد"گفت: البته هنوز هم دیر نشده اما باید مدل اجرای نهضت ملی مسکن را تغییر دهیم.

رتبه نخست کارنه تیر در دنیا در میان کشور های عضو کنوانسیون کارنه تیر به گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

یکی از راه های جذب کاربران به پلتفورمهای داخلی ایجاد مزیت رقابتی برای مردم است.

داده‌های موسسه ملی آمار و تحقیقات اقتصادی فرانسه (اینسِی) نشان داد که تورم در این کشور طی ماه اکتبر به بالاترین رقم خود رسیده است.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار تهران 112 هکتار مساحت، 60هزار واحد صنفی و 1.5 تا 2 میلیون نفر مراجعه کننده روزانه دارد که نظم و نظام آن طی دهه ها ایجاد شده است، چند نفر محدود به دنبال آن بودند که این نظم و نظام را به هم بریزند که به در بسته خوردند.

رشد شرکت‌هایی که نهاده‌های تولید آنها وابستگی شدیدی به واردات داشته در مهرماه امسال روند صعودی و مثبت داشته و به بالای 15 درصد رسید.

طی سال جاری شاهد بودیم که بخش قابل توجهی از مالیات‌ها از محل مالیات ابرازی مودیان وصول شده است همچنین شاهد بودیم که مالیات ابرازی شرکت‌های حقوقی نیز دو برابر شده است که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های وصول مالیات خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت: برخی افراد به صورت سازمان یافته امروز وارد بازار آهن شدند و به زور و تهدید از کسبه می خواستند که مغازه هایشان را تعطیل کنند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: هم‌اکنون 70 درصد سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور گازطبیعی است و 30 درصد از سوختی که نیروگاه‌ها مصرف می‌کنند از سوخت مایع تأمین می‌شود؛ به جز صنعت سیمان، در سایر صنایع هنوز هیچ محدودیتی در مصرف گاز اعمال نشده است.

درحال حاضر 54 میلیون مترمکعب آب پشت سد کرج ذخیره شده است. به‌عبارتی 26 درصد ظرفیت سد کرج پُر و 74 درصد ظرفیت مخزن این سد خالی است.