پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

کریم سنجابی رهبر جبهه ملی درباره عملکرد نصیری و ثابتی در ساواک معتقد است، آنها رعایت هیچ اصولی را نمی کردند و هر آدم ماجراجو و مفسد و دورو و دروغگویی را که ممکن بود پیدا بکنند در آن دستگاه وارد می کردند.

رئیس جمهور در دیدار رئیس کنگره ملی خلق چین، ایران و چین را دوستان دوران سخت توصیف و از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت گسترش همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.

دومین همایش ملی اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی» با حضور جمعی از اندیشمندان و نخبگان برگزار شد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در آیین اختتامیه رویداد ایده‌نگاری «الزامات حقوقی تجمعات و اعتراضات در نظام جمهوری اسلامی ایران» گفت: در بسیاری از مواقع هنوز در بحث قانونگذاری و شناسایی موضوعاتی که نیازمند قانونگذاری است در مراحل ابتدایی قرار داریم.

رئیس جمهور سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق جزئیات مصوبات جلسه امروز اعضای کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

20 سند همکاری میان مقامات عالیرتبه ایران و چین در حضور رئیسی و شی جین پینگ به امضا رسید.

سران کشورهای مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) گفت: در ویرایش ژانویه سامانه رتبه‌بندی «وبومتریکس» 2023 میلادی، 457 موسسه ایرانی در سیاهه 30 هزار موسسه‌ای این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

رئیس جمهور کشورمان در کنگره ملی چین توسط همتای چینی خود استقبال رسمی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با صدور نامه‌ای به روسای دانشگاهها، خواستار انجام مقدمات اجرای تدبیر مقام معظم رهبری درباره عفو محکومان اخیر شد.

نماینده تهران در مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده برای حمایت از صندوقهای بازنشستگی رقم 331 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: تلاش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر آن است که مردم را نسبت به نظام انقلاب و مذهب شیعه بدبین کنند و این تلاش جدیدی نیست و از اول انقلاب و سال‌های قبل از انقلاب شروع شده و همچنان هم ادامه دارد.

سخنگوی دولت گفت: حضور پر شور مردم در 22 بهمن توطئه های دشمنان را خنثی کرد و این حضور بار مسئولین و دولت مردان را سنگین تر کردند

در گزارش روزنامه «چاینا دیلی» به‌مناسبت سفر رئیس جمهور کشورمان به پکن آورده شده است: ایران کشوری ایده‌آل در خاورمیانه برای پیشبرد ابتکار کمربند و جاده است و همکاری با چین عاملی کلیدی برای توسعه اقتصادی ایران است.

معاونت سیاسی وزارت کشور در بیانیه‌ای تصریح کرد: فرمان عفو رهبری انقلاب نخبگان، احزاب و تشکل‌های سیاسی را به گفت‌وگوی سیاسی بر پایه جمهوریت و اسلامیت به‌منظور افزایش امید، وحدت و تبیین حقایق در برابر استبداد رسانه‌ای دشمن فرا می‌خواند.