پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

جانشین سابق قرارگاه ثارالله، با بیان اینکه، ممکن نیست کُشته‌شدن 6 افسر در موساد مانعی برای اشراف اطلاعاتی ایران باشد، به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: در آینده خواهند دید که ما چگونه اشراف داشتیم و آنها چه شکست بزرگی را دریافت کرده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت ذخیره پشت 5 سدی که آب تهران را تأمین می‌کند، مناسب نیست، گفت: در حوزه موضوعات فنی باید مطالعات بیشتری انجام شود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت استفاده درست از توان فکری نخبگان کشور، گفت: در دولت مردمی اراده جدی برای بهره‌گیری از ظرفیت عظیم نخبگان وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی از عرضه 25 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت که آرامش خوبی در بازار ارز شاهد هستیم.

سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ثبت الکترونیک وام‌ها باعث شفافیت می‌شود، گفت: قانون تسهیل مجوزها باعث افزایش نظارت می‌شد و بانک مرکزی می‌توانست رصد کند که چه کسانی و کدام نهادها و به چه میزان وام گرفته‌اند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از طرح جدید این کمیسیون برای استقرار فردحقوقدان در نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی خبر داد.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی موضوع افزایش غیر مجاز اجاره‌بها در تابستان امسال، دستگاه‌های مسئول در این زمینه را موظف کرد به وظایف قانونی خود عمل کنند تا از افزایش اجاره‌بها در ماه‌های آینده جلوگیری شود.

مجید جوهری نماینده ایرانی تبار حزب لیبرال در چند دوره پارلمان کانادا که گفته می‌شود سابقاض از مخالفان تحریم ایران بوده، با فحاشی‌های رکیک در تجمع اپوزیسیون روبه‌رو شد.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی موضوع افزایش غیرمجاز اجاره‌بها در تابستان امسال، دستگاه‌های مسئول در این زمینه را موظف کرد به وظایف قانونی خود عمل کنند تا از افزایش اجاره‌بها در ماه‌های آینده جلوگیری شود.

دومین جلسه فوق‌العاده شورای انضباطی دانشگاه صنعتی شریف برای بررسی وقایع اخیر این دانشگاه و روند رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات مطروحه برگزار شد.

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه اصلاحی مجلس در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را مورد بررسی قرار داد.

رئیس جمهور در جریان جلسه امروز شورای عالی اشتعال بر تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال، تامین بودجه‌های لازم در این زمینه، توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده و همچنین زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

به گفته یکی از دانشجویان علم و صنعت، حدود 60 نفر از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه ظهر امروز قصد ورود مشترک به سلف دانشگاه را داشتند که با مقاومت عده‌ای دیگر از دانشجویان مواجه شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از کلید خوردن طرح سوال از احسان خاندوزی و جواد اوجی وزرای اقتصاد و نفت خبر داد.

ضدانقلاب که در گذشته به دنبال کشته‌سازی در اغتشاشات بود، اکنون مسیر دیگری انتخاب کرده که کم هزینه‌تر است؛ برخی از آن افرادی که خودکشی کرده و بر اثر مصرف مشروبات الکلی و سقوط از ارتفاع درگذشته‌اند را به عنوان جان‌باختگان اتفاقات اخیر معرفی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در جمع دانشجویان با بیان اینکه چرا کسانی که از ده سال پیش موضوع آزاداندیشی و گفت‌وگوی آزاد در دانشگاه‌ها مطرح شد این موضوع را جدی نگرفتند؟ تصریح کرد: البته الان هم نمی‌شود از گفت‌وگو دوری کرد و باید باب گفت‌و‌گو در مسیر را باز کرد.