جمعه 10 فروردین 1403

تشکیل گروه عارضه یابی صنایع استان یزد توسط دانشجویان یزدی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تشکیل گروه عارضه یابی صنایع استان یزد توسط دانشجویان یزدی

علیخانی گفت: گروه جهادی تخصصی شهید محمود برزگری جهت عارضه یابی و بررسی نقاط قوت و ضعف صنایع استان یزد تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا علیخانی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ اظهار داشت: تابستان امسال بود که بنده و چند تن دیگر از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) شهرستان های میبد و یزد با راهنمایی یکی از اساتید تصمیم گرفتیم در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار جهادی و تخصصی انجام دهیم که بعد عملیاتی نیز داشته باشد. این قدام با در نظر گرفتن ظرفیت شهرستان صنعتی میبد و حمایت و همراهی شرکت شهرک های صنعتی این شهرستان انجام گرفت.

وی ادامه داد: به همین دلیل گروه جهادی تخصصی شهید محمود برزگری تشکیل شد. با توجه به اینکه صنایع کوچک و متوسط شهرستان میبد پتانسیل بالایی دارد و صنعت کاشی و نیز رونق اقتصادی این شهرستان تصمیم گرفتیم در میبد کار کنیم.

علیخانی ابراز داشت: در همین راستا تا کنون از حدود 30 کارگاه شهرستان میبد که البته بیشترشان مرتبط با صنعت کاشی بودند و همچین کارخانه تولید مواد غذایی بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: البته فقط عارضه یابی مطرح نبوده و با پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد بحث الگویابی نیز مطرح است. چه بخواهیم و چه نخواهیم شهرستان میبد الگوی اقتصادی خوبی است فلذا می توانیم از نمونه‌های موفقی که داریم الگوهایی را برای سایر مناطق معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: عمده نقاط ضعف صنعت کاشی و سایر واحدهای اقتصادی استان غفلت از راه اندازی واحد توسعه و تحقیق است. ضمنا این واحدها انرژی زیادی مصرف می کنند، انرژی که البته برای صنعت ارزان است و این وضعیت باید اصلاح شود.

علیخانی اظهار داشت: بروکراسی اداری یکی از مسائلی است که واحدهای اقتصادی را بسیار درگیر کرده است. در مقابل بحث واردات با تحریم ها دشوار شده و تولیدکنندگان عنوان می کند که در نتیجه این امر کارخانه‌ها به ما اعتماد کرده و البته ثمره این اعتماد را نیز می بینند.

وی تاکید کرد: خروجی فعالیت های اینچنینی می تواند در بستر سیاست‌های کلان شهرو استان تاثیرگذار باشد. بحث دیگر ما نیز رسانه‌ای کردن این ماجرا است. به فکر این هستیم که یک مستند در این خصوص بسازیم و هم ظرفیت‌ها و هم کم و کاستی های این حوزه را نشان بدهیم.

انتهای پیام /