پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی

در این سریال 9 قسمتی، شرکت کنندگان تلاش می‌کنند با بازی‌های کودکانه پاداش 38 میلیون دلاری یا 45 میلیارد وونی بازی را ببرند.

سریال «بازی مرکب» این روز‌ها با محبوبیت زیادی در سطح جهان مواجه شده و طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است.

به گزارش عصرایران، تاثیرگذاری این سریال به شدت گسترده شده و تصاویر زیادی از مردم معمولی با لباس، استایل و عناصر، شخصیت‌های این سریال در رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری به چشم می‌خورد.

این سریال که خشن و پر از صحنه‌های ناخوشایند و کشتار است، می‌تواند بر روی نوجوانان تاثیر منفی بگذارد.

یورو نیوز درباره تاثیر این سریال بر نوجوانان نوشت: برخی از کشو‌ها این سریال را برای گروه سنی زیر 15.16 و حتی 18 سال ممنوع کرده‌اند.

زنگ خطر زمانی برای والدین و اولیای مدارس بلژیک به صدا درآمد که مشاهده کردند کودکان سعی در تقلید صحنه‌های سریال در حیاط مدرسه دارند.

«یوری» کودک 6ساله بلژیکی، درباره تاثیر صحنه‌های این بازی در میان همکلاسی‌هایش می‌گوید: «من اول فکر کردم بچه‌ها دارند بازی می‌کنند، اما بعد دیدم که دارند با یک چیزی همدیگر را کتک می‌زنند. شرکت نکردم، چون نمی‌خواهم به خودم آسیب برسد».

«سابرینا کاکی» مدیر یک مدرسه در مرکز شهر «ارکولین» در بلژیک، می‌گوید بعد از آنکه چند تن از دانش‌آموزانش به خاطر بازی مرکب دچار ترس و وحشت شده بودند به تمامی دانش‌آموزان در این باره هشدار داده است.

او گفت: «ما باید تا حد ممکن از کودکان محافظت کنیم، اما قبل از هر چیز می‌خواستم برای آن‌ها توضیح دهم که چه اتفاقی افتاده است و تصمیم داشتم بدانند که ما در این موارد نظارتی کاملا هشیار هستیم و این موضوع را بی‌اهمیت نمی‌دانیم».

با این حال دنیای سریال «بازی مرکب» در فضای بخش آنلاین باقی نمانده و به شکلی طوفانی وارد دنیای واقعی شده است.

*س_گروهی از طرفداران سریال «بازی مرکب» در مرکز فرهنگی کره در ابوظبی امارات متحده عربی عکس می‌گیرند. 12 اکتبر 2021/ عکس: رویترز_س*

این سریال به صورت رسمی به پرمخاطب‌ترین سریال پخش اصلی سرویس نمایش آنلاین «نتفلیکس» تبدیل شده است.

*س_یک عروسک 3 متری از مدل‌هایی که در سریال «بازی مرکب» استفاده شد، در خارج از مرکز تجاری شهر «کوئزن» فیلیپین - 8 مهر 1400/ عکس: رویترز_س*

در این سریال 9 قسمتی، شرکت کنندگان تلاش می‌کنند با بازی‌های کودکانه پاداش 38 میلیون دلاری یا 45 میلیارد وونی بازی را ببرند.

این سریال در یک ماه گذشته احساسات زیادی را در جهان برانگیخته است.

*س_فردی در در کافه «باتر براون» سنگاپور در بازی «چالش لانه زنبوری» شرکت می‌کند - 9 مهر 1400/ عکس: رویترز_س*

سریال و درام سیاه و کابوس‌وار با الهام از کلیشه‌های بی‌شمار، ماسک‌های مشابه رسم و رسوم هالووین و با پوشش لباس‌های سبز و خلق دوباره بسیاری از بازی‌های مختلف کودکان کره‌ای ساخته شده است.

این سریال همچنین بحث‌های زیادی را در داخل کره جنوبی در مورد «جوامع سمی فوق رقابتی» برانگیخته و باعث علاقه جهانی به فرهنگ و زبان جهانی شده است.

نتفلیکس در توییتر خود نوشت: سریال «بازی مرکب» با ثبت 111 میلیون طرفدار رسمی به پرطرفدارترین سریال در حال پخش تبدیل شده است.

*س_علامتی که به بازی «چالش لانه زنبوری» در سریال «بازی مرکب» اشاره دارد، روی کافه «باتر براون» در سنگاپور دیده می‌شود - 9 اکتبر 2021/ عکس: رویترز_س* *س_«وانگ چن» 32ساله و «ژانگ چی» 27ساله برای بردن بازی «چالش لانه زنبوری» در کافه «باتر براون» سنگاپور تلاش می‌کنند / عکس: رویترز_س*

تلاش آن‌ها مانند تلاش بازیگران بازی سریال مرکب است.

این بازی به تقلید از یکی از قسمت‌های سریال «بازی مرکب» که یک بازی بچگی در کره محسوب می‌شود، در کافه سنگاپور برگزار شد.

*س_شرکت‌کنندگان بازی چالش لانه زنبوری «را به تقلید از سریال» بازی مرکب» در مرکز فرهنگی کره در ابوظبی امارات متحده عربی بازی می‌کنند / عکس: رویترز_س* *س_تصویری از آب نبات‌های «دالگونا» که به تقلید از یک بازی در سریال «بازی مرکب» در فروشگاه «دالگونا» در سئول کره جنوبی ساخته شده است / عکس: رویترز_س*

دالگونا تافی یا نوعی آب نبات سنتی کره جنوبی است.

*س_بازیگران و برگزارکنندگان بازی «چالش لانه زنبوری» در مرکز فرهنگی کره جنوبی در ابوظبی امارات متحده عربی - 20 مهر 1400/ عکس: رویترز_س* *س_یک دختر جوان در چالش «لانه زنبوری» در مرکز فرهنگی کره جنوبی در ابوظبی امارات متحده عربی شرکت کرد / عکس: رویترز_س* *س_یک فروشنده خیابانی «دالگونا» در سئول پایتخت کره جنوبی محصولات خود را به تقلید از سریال پرمخاطب «بازی مرکب» تهیه و به فروش می‌رساند / عکس: رویترز_س* *س_«یونگ هویی» صاحب یک مغازه تولید «دالگونا» در سئول کره جنوبی در حال تهیه محصولاتی که نمونه آن پس از نمایش در سریال کره‌ای «سریال مرکب» محبوب‌تر شده‌اند / عکس: رویترز_س* *س_کارکنان کافه «باتر براون» در سنگاپور خدمات «چالش لانه زنبوری» را ارائه می‌دهند / عکس: رویترز_س* *س_گروهی در مرکز فرهنگی کره در ابوظبی امارات متحده عربی در چالش «بازی مرکب» شرکت کردند / عکس: رویترز_س*
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 2
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 3
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 4
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 5
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 6
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 7
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 8
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 9
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 10
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 11
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 12
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 13
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 14
(تصاویر) تجربه بازی مرکب در دنیای واقعی 15