جمعه 10 فروردین 1403

تعدیل کارگران و کارمندانی که خودشان یا همسرشان باردار هستند، انجام نگیرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تعدیل کارگران و کارمندانی که خودشان یا همسرشان باردار هستند، انجام نگیرد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، نرگس سلیمانی در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: گاهی برای فرهنگ‌سازی مسائل اصلی هزینه می‌کنیم اما در انجام وظیفه‌مان کمی عجله داریم و با دقت اقدامات صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: به طور مثال هفته گذشته از معاونت فرهنگی دعوت‌نامه‌ای جهت شرکت در پویش «نفس‌های تازه شهر» ارسال شد. پویش نفس‌های تازه شهر که برای هر نوزاد یک درخت کاشته می‌شد، کار خوبی بود؛ اما این موضوع همزمان با برخی تعدیل نیروها در شهرداری شد چراکه در میان افراد تعدیل شده زنان باردار و یا افرادی که همسرشان باردار هستند و یا افرادی که دارای فرزند زیر یکسال دارندمشاههده می‌شد.

وی تصریح کرد: تعدیل نیرو علاوه بر این‌که به لحاظ درآمدی افراد را دچار مشکل می‌کند، بیمه درمانی آنها را نیز با مشکل روبرو می‌کند.

سلیمانی گفت: اگر قرار است که سیاست‌های کلی و اصلی را فرهنگ سازی کنیم نباید ناخواسته نحوه عمل‌مان برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد.

سلیمانی با تاکید بر این‌که جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریت است، گفت: این شیوه مدیریت نباید برخلاف سیاست‌های اصلی باشد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تحت هیچ عنوان نسبت به تعدیل کارگران و کارمندانی که خودشان یا همسرشان باردار هستند و یا کودک زیر یکسال دارند اقدام نشود مگر با حکم دستگاه قضا و اگر لازم به تعدیل است شش ماه قبل به این افراد اطلاع داده شود تا آنها به یک دفعه با شوک مواجه نشوند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

روز ملی جمعیت

کارگران کارمندانی شورای شهر فرزندآوری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تعدیل کارگران و کارمندانی که خودشان یا همسرشان باردار هستند، انجام نگیرد 2