سه‌شنبه 28 فروردین 1403

تعیین تکلیف محدوده گردشگری و ورودی دریاچه جوان شهداد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تعیین تکلیف محدوده گردشگری و ورودی دریاچه جوان شهداد

استاندار کرمان گفت: به زودی کل کویر منطقه شهداد کرمان زیر ذره بین نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت اما برای منطقه دریاچه جوان دستور داده ام تا محدوده گردشگری و ورودی آن ظرف چند ماه آینده نزدیک مشخص شود.

دکتر "علی زینی وند" عصر امروز 21 آذرماه در حاشیه سفر یک روزه خود به بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز توانستیم از بخشی از زیرساخت ها و ظرفیت های این بخش بازدید کرده و با برخی از مشکلات این منطقه در حوزه گردشگری، زیرساخت روستاها، ابنیه، کشاورزی و زیرساخت های ارتباطاتی آشنا شدیم.

وی با اشاره به ظرفیت های منطقه شهداد برای کار و توسعه اظهار کرد: در سنوات گذشته تصمیمات خوبی برای توسعه بخش شهداد اتخاذ شده و طرح هایی نیز در این منطقه در حال اجراست که باید توجه ویژه ای در راستای تسریع در اجرای آنها شود.

استاندار کرمان منطقه شهداد را یکی از مناطق مهم استان به ویژه در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: این منطقه ظرفیت خوب گردشگری در سطح کشور و جهان داشته و انصافا نیز زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری در این منطقه وجود دارد.

وی به ظرفیت های بالای کشاورزی بخش شهداد اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکلات بخش شهداد جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهیم کرد تا مشکلاتی که در استان قابل حل است را رفع و مشکلاتی که در سطح ملی باید پیگیری شدد را به کمک نمایندگان استان در خانه ملت دنبال و حل خواهیم کرد.

زینی وند با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم در تسهیل امور موثر باشیم و گام های اساسی در راستای توسعه این منطقه برداریم، تصریح کرد: در دیدار امروز خود با تعدادی از روستایان این منطقه دیدار داشتیم که مردم مشکلاتی از جمله آبگرفتگی روستاهایشان به دلیل سیل و عدم پاکسازی روستاهایشان گله داشتند که تاکید کردم از امکانات محلی برای رفع مشکلات این چنینی استفاده شود. همچنین در ساخت خانه های روستایی و تسهیلات مربوطه در این حوزه نیز مشکلاتی از سوی مردم مطرح شد که امروز با پیگیری معاون عمرانی و نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت مقرر شد در اسرع وقت این مشکلات حل شود.

استاندار کرمان خطاب به مدیران تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید مسایل و مشکلات مردم را به ریز حل کنند و برای استفاده از امکانات محلی برای رفع مشکل مردم نیاز به هماهنگی ندارند و باید سریع مشکلات مردم را رفع و منتظر دستور نباشند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در ادامه درباره تقویت حوزه گردشگری گفت: کویر لوت شهرت جهانی دارد و جاذبه های خاص را خودش دارد که در دنیا بی نظیر است. ظرف 4 سال گذشته اتفاقات خوبی در تکمیل زیرساخت های گردشگری شهداد رخ داده است و این اتفاقات آینده این منطقه را منحصر به فرد خواهد کرد.

زینی وند دریاچه جوان کویر شهداد را را دریاچه دائمی ندانست و عنوان کرد: کویر نباید رها شود و مردم از هر جایی که خواستن وارد آن شوند. هم به لحاظ امنیتی و هم بهداشت و رفاهی باید سایت ویژه ای برای کویر و محدوده دریچه جوان شهداد تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: به زودی کل کویر این منطقه زیر ذره بین نیروهای امنیتی قرار می گیرد اما برای منطقه دریاچه جوان شهداد دستور داده ام تا محدوده گردشگری و ورودی آن ظرف چند ماه آینده مشخص شود.

انتهای پیام