پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تغییر نام یک سریال تلویزیونی به خاطر احترام به زبان فارسی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تغییر نام یک سریال تلویزیونی به خاطر احترام به زبان فارسی

عنوان سریال تلویزیونی «اپیدمی» به «موج اول»؛ در راستای پاسداشت از زبان و ادب فارسی تغییر نام داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون خبرهایی همچون پخش یک سریال خارجی از شبکه تماشا و تغییر نام سریال "اپیدمی" به خاطر پاسداست ادب و زبان فارسی به همراه جزئیات آمده است:

پخش یک سریال خارجی از تلویزیون

سریال «در برابر آینده» از سه شنبه 16 آذر ماه 1400 روی آنتن شبکه تماشا می‌رود. پخش این سریال هر شب ساعت 22 و تکرار آن 4 و 10 صبح و 16 عصر روز بعد خواهد بود. این سریال محصول 1996 است.

در خلاصه داستان سریال «در برابر آینده» آمده است که: گربه‌ای هر روز صبح نسخه‌ای از روزنامه «شیکاگو سان تایمز» را برای گری هابسون، شخصیت اصلی این سریال آورده و دم در خانه‌اش می‌گذارد و گری هابسون که از این طریق از آینده باخبر می‌شود، قصد دارد از اتفاقات و حوادث ناخوشایند در آینده‌ی نزدیک جلوگیری کند...

«اپیدمی» به «موج اول» تغییر نام داد

در راستای پاسداشت از زبان و ادب فارسی، نام سریال تلویزیونی «اپیدمی» به «موج اول» تغییر کرد.

این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سعید کمانی، به روایت بحران کرونا و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و نیرو‌های جهادی برای مقابله با این بیماری می‌پردازد.

«موج اول» در سه فصل تولید می‌شود که فصل اول را سید سجاد حسینی، فصل دوم محمد صادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی می‌کند.

این سریال از امشب 15 آذرماه حوالی ساعت 20:45 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

چهره متفاوت بیژن بنفشه‌خواه در سریالی تلویزیونی / "مستوران" با جلوه‌های ویژه خاص به آنتن می‌آید جزئیات جدیدی درباره سریال عاشورایی تلویزیون / آیا «نائله» شخصیتی حقیقی است؟ گفت‌وگو با تهیه‌کننده و مجری "بسته پیشنهادی": برنامه ترکیبی در تلویزیون بیشتر از نمایش‌خانگی دیده می‌شود / اگر مشارکت مالی جلب کنی با کیفیت برنامه‌ات کاری ندارند!