جمعه 10 فروردین 1403

تفاهم‌نامه همکاری 2جانبه سپاه و اداره کار کرمان منعقد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تفاهم‌نامه همکاری 2جانبه سپاه و اداره کار کرمان منعقد شد

کرمان - ایرنا - تفاهم نامه همکاری 2جانبه سپاه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیان و بسیجیان در ایجاد اشتغال پایدار و تشکیل زنجیره ارزش محصولات تولید شده توسط بسیجیان در قالب شرکت های تعاونی منعقد شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه شامگاه پنجشنبه و در اجرای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و به منظور توسعه بخش تعاونی و گسترش همکاری‌ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع ظرفیت‌ها و امکانات و توانایی‌های علمی و فنی موجود و با هدف تقویت و توسعه مشارکت مردمی در تعاونی‌های کشور منعقد شد.

ترویج و توسعه فرهنگ کار و تعاون در بین بسیجیان، ساماندهی کارآفرینان بسیجی در قالب شرکت‌های تعاونی، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی با استفاده از تفکر تعاونی و همیاری و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها و امکانات و توانایی های علمی و فنی در راستای تقویت و توسعه سرمایه گذاری و مشارکت در تعاونی‌های از اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تسهیل و تسریع در امور تشکیل و توسعه تعاونی برای بسیجیان و معرفی شدگان از طرف بسیح سازندگی با گرایش‌های موضوعی همگون با عرصه فعالیت‌های نظیر تولید، توزیع، فرش دستباف، صنایع دستی، کشاورزی، عمرانی، تامین نیاز مشاغل تولیدکنندگان عرصه های تولیدی اقتصاد مقاومتی را از جمله تعهدات این اداره کل برشمرد.

رضا اسماعیلی ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی تولیدکنندگان عرصه های تولیدی اقتصاد مقاومتی، توسعه و تکمیل خوشه های تولیدی و کسب و کارهای خرد و متوسط در عرصه‌های اولویت‌دار بسیج سازندگی و توسعه بازار محصولات تولیدی از طریق سامانه جامع هوشمند تعاون را از دیگر تعهدات این اداره کل عنوان کرد.

*س_برچسب‌ها_س*