جمعه 31 فروردین 1403

تفویض اختیارات بخش خصوصی را در جنگ اقتصادی یاری می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تفویض اختیارات بخش خصوصی را در جنگ اقتصادی یاری می‌کند

کرمان - ایرنا - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: دستگاه‌های متولی با تفویض اختیارات به استان‌ها در راه توسعه اقتصادی و در جنگ اقتصادی، فعالان این حوزه را حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، جلیل کاربخش راوری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن همزمان با بزرگداشت هفته صنایع کوچک افزود: تجربه تفویض اختیار را با مدیریت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان داشتیم که برخی اختیارات اکنون به این استان تفویض شده و توقع داریم از آن حمایت بیشتری شود.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی مشکلات خود را بهتر می شناسد و با تفویض اختیار به بخش خصوصی و متناسب آن موضوعات تولید و اقتصاد، اجازه تقویت تشکل ها را بدهیم که این امر می تواند در شرایط فعلی راهگشا باشد.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان رتبه هشت کشور را دارد که در مقایسه با سال های گذشته ارتقای رتبه داشته که بخشی از آن به تفویض اختیارات باز می گردد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: فعالان اقتصادی به عنوان مدافعان عرصه اقتصادی در شرایط فعلی حامی ندارند و روز صنعت و معدن فرصت مناسب برای رفع مشکلات این قشر محسوب می شود و در شرایطی که فعالیت های اقتصادی با کوهی از مشکلات روبرو هستند حمایت از آنان کمتر از جهاد در دفاع مقدس نیست.

وی بیان داشت: خانه صنعت، معدن و تجارت به موجب توصیه قانون برنامه دوم و پنجم توسعه و مصوبه شورای اداری کشور در سال 81 تاسیس شد و اوایل دهه 80 در این استان با حضور انجمن های تخصصی همگن راه اندازی شد.

کاربخش راوری با بیان اینکه اجرای همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن به عنوان دومین سال به خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان سپرده شد گفت: دستگاه های دولتی و مدیریت استان، مسائل و مشکلات بخش خصوصی را در شرایط موجود کشور را رفع کرده و بخش خصوصی را حمایت کنند.

وی افزود: وضعیت فضای کسب و کار استان کرمان در پایش اخیر نامناسب ارزیابی شد و این استان در رتبه 29 کشور قرار دارد که باید به وضعیت فعلی کمک کرد.

*س_برچسب‌ها_س*