جمعه 10 فروردین 1403

41 تن از زندانیان غیرعمد معسر در زندان مرکزی کرمانشاه آزاد شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
41 تن از زندانیان غیرعمد معسر در زندان مرکزی کرمانشاه آزاد شدند

کرمانشاه - ایرنا - مراسم آزادسازی 41 تن از زندانیان جرایم غیرعمد معسر از پرداخت دیه و رد مال در زندان کرمانشاه روز شنبه با حضور رییس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) و به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد، رییس کل دادگستری در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زندانی شدن افراد تبعات منفی برای فرد و حتی خانواده آنها به دنبال دارد تاکید کرد، برآنیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری کنیم.

«پرویز توسلی‌زاده» با اشاره به تاکیدات رییس قوه قضاییه در خصوص اینکه نباید زندانی کردن افراد راحت باشد تصریح کرد کاهش جمعیت کیفری از ضروریات است و زندان را باید برای افراد شرور قرار دهیم.

وی افزود: افرادی که با جرایم غیرعمد از جمله جرایم مالی در زندان هستند و در عین حال معسر نیز هستند باید تلاش کنیم زمینه آزادی این افراد را فراهم کنیم.

توسلی زاده همچنین حضور بسیج و نیروهای بسیجی در کشور ما را دارای یک انگیزه معنوی دانست که انگیزه مادی جایی ندارد و گفت: وجود بسیج متکی به باورهای دینی است و حضور بسیجیان برای رسیدن به قرب الهی است که در سایر نظام های دنیا چنین چیزی وجود ندارد و حرکت امروز بسیج حقوق دانان کار بزرگ و ارزشمندی است که صورت گرفته است.

در پایان این مراسم احکام آزادی زندانیان آزاد شده به آنها اهداء و به آغوش خانواده اشان بازگشتند.

*س_برچسب‌ها_س*