جمعه 10 فروردین 1403

توجه ویژه رسانه‌های عربی به اظهارات آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
توجه ویژه رسانه‌های عربی به اظهارات آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ

بخش‌هایی از اظهارات آیت الله رئیسی و بخش‌هایی از متن حکم تنفیذ وی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه رسانه‌های عربی قرار گرفت.

به گزارش الف، سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری امروز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی ایران تنفیذ شد. این مراسم با پوشش گسترده رسانه‌های بین المللی همراه بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره، علاوه بر پوشش این رویداد مهم سیاسی، در پایگاه اینترنتی خود نیز اظهارات آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ را در تیتر اصلی اخبار خود قرار داده و نوشت که رئیسی تاکید کرده است موضوع رفع تحریم‌های ایران را دنبال می کند، اما زندگی ایرانی‌ها را به اراده خارجی‌ها گره نمی زند. وی همچنین بخشی از سخنان آی الله رئیسی را مورد توجه ویژه قرار داد که تاکید کرد سیاست خارجه ما محدود به توافق هسته‌ای نخواهد بود.

پایگاه شبکه خبری المیادین نیز با اعلام خبر برگزاری مراسم تنفیذ آیه الله رئیسی نوشت که بنا بر اعلام سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران، حدود 115 مسئول از 73 کشور دنیا در مراسم تحلیف رئیس جمهور که قرار است پنج شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

پایگاه‌های خبری لبنانی از جمله المنار، لبانون دیبایت، العهد و النشره نیز پوشش مبسوطی از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی و سخنرانی وی در این مراسم ارائه کردند.

پایگاه خبری روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی را در تیتر اخبار خود قرار داده و نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای، رئیسی را بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور جدید ایران تنفیذ کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی را در این مراسم قرائت کرد که در آن نوشته بود بر اساس انتخاب مردم من عالم فرزانه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران تنفیذ می کنم.

خبرگزاری سوریه نیز ساعتی پیش از آغاز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی خبر داد و نوشت که مشارکت در این مراسم به جهت تدابیر پیشگیرانه در نتیجه شیوع ویروس کرونا منحصر به تعدادی از مسئولان ارشد ایرانی شد.

پایگاه خبری النشره لبنان نیز نوشت که رئیس جمهوری ایران تاکید کرد موضوع رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم، اما زندگی ایرانی‌ها را به اراده خارجی‌ها گره نمی زنیم.

پایگاه خبری روزنامه الکترونیکی رای الیوم نیز با گزارشی از مراسم تنفیذ نوشت که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران تاکید کرد که برای رفع تحریم‌های آمریکا ضد کشور تلاش خواهد کرد، اما بهبود شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی را در گرو اراده خارجی‌ها قرار نخواهد داد.

پایگاه خبری الاهرام نیز در گزارشی از آغاز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حسینیه امام خمینی با حضور تعدادی از مسئولان کشور خبر داد. این گزارش به نقل از سایت اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای نوشت که این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و به صورت مستقیم از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش می شود.

پایگاه خبری السومریه نیوز بخشی از اظهارات آیت الله رئیسی در این مراسم را مورد توجه قرار داد که گفته بود هر گاه که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و خط انقلاب را فراموش کردیم، با مشکل مواجه شدیم.

سایت خبری روسیا الیوم نیز در گزارشی از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی نوشت که این مراسم در حسینیه امام خمینی و با حضور تعدادی از مسئولان کشور برگزار شد. در این مراسم بعد از گزارش وزیر کشور در خصوص روند انتخابات و قرائت حکم تنفیذ آیت الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران، رئیس جمهور جدید سخنرانی کرد و بعد از آن حاضران به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب گوش دادند.

شبکه خبری فرانسه 24 عربی نیز از برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی خبر داده و آن بخش از اظهارات آیت الله رئیسی را برجسته کرده که گفته بود شرایط معیشتی ملت ایران را به اراده خارجی‌ها مرتبط نخواهد کرد.

شبکه خبری یورونیوز عربی نیز از برگزاری تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خبر داد و بخش هایی از حکم تنفیذ و همچنین بخش‌هایی از اظهارات آیت الله رئیسی را مورد توجه قرار داد.