یک‌شنبه 8 مهر 1403

توزیع 624 هزار ماسک یک بار مصرف در خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع 624 هزار ماسک یک بار مصرف در خوزستان

اهواز - ایرنا - مسوول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان گفت: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در خوزستان از آغاز شیوع ویروس کرونا (ابتدای اسفند پارسال) تاکنون حدود 624 هزار ماسک یک بار مصرف در 22 شهرستان این استان تولید و در مناطق محروم به رایگان توزیع کرده است.

حامد شهریاری روز دوشنبه در نشست خبری در اهواز بیان کرد: از این تعداد 22 هزار ماسک یکبار مصرف پارچه‌ای تولید شده توسط این قرارگاه در مناطق کیانپارس، کیان آباد، منطقه دغاغله، گلستان و مناطق حاشیه و محروم شهرستان اهواز به رایگان توزیع شد.

وی ادامه داد: تاکنون 90 رول پارچه 300 متری ماسک یک بارمصرف در کارگاه‌های جهادی این قرارگاه تولید شده است.

انجام 116 مرحله ضدعفونی اماکن پرتردد 

شهریاری ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان، 116 مرحله ضد عفونی و گند زدایی معابر و خیابان‌ها و اماکن پرتردد عمومی در شهرستان‌ها و بازارهای محلی که محل تجمع افراد است، توسط گروه‌های جهادی این قرارگاه به شکل شبانه روزی انجام شده است.

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان گفت: این قرارگاه تاکنون حدود70 هزار لیتر محلول ضد عفونی بسته بندی، 34 هزار دستکش یک بار مصرف و 13 هزار شیلد (محافظ) برای مقابله با کرونا تولید و توزیع کرده است.

وی افزود: کارگاه‌های جهادی این قرارگاه در خوزستان تاکنون چهار هزار و 800 لباس مخصوص پزشکی (گان) تولید کرده که بین بیمارستان‌های با اولویت کرونا در شهرستان‌های ماهشهر، شوش، شوشتر، باغملک و اندیمشک توزیع شد.

وی ادامه داد: این قرارگاه از ابتدای اسفند پارسال برای کمک به مناطق محروم خوزستان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تعداد 17هزار بسته بهداشتی و معیشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ژل، دستکش، مایع صابون و نیز مواد اولیه غذایی به رایگان توزیع کرده است.

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان همچنین با اشاره به توزیع 156 سرویس جهیزیه در 9ماه گذشته بین جوانان نیازمند بیان کرد: با همکاری کمیته‌امداد امام خمینی (ره) در عید سعید فطر تعداد 52 سرویس جهیزیه شامل 24 قلم کالای ضروری، در اختیار زوج های شناساسی شده قرار گرفت.

شهریاری ادامه داد: مهر سال 1398 و همزمان با آغاز سال تحصیلی، حدود سه هزار و 400 بسته نوشت افزار از سوی این قرارگاه در مناطق محروم خوزستان توزیع شد.

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان بیان کرد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و حمایت از طرح‌های عمرانی و خدمت رسانی به محرومان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده است.

وی شهرستان های هدف و مورد نظر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در خوزستان را با اولویت مناطق محروم بیان کرد و ادامه داد: اردوهای جهادی در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، دشت آزادگان. خرمشهر، آبادان، هویزه، شوش، شوشتر (شعیبیه)، باغملک، ایذه، دزفول، ماهشهر و سربندر فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز بهداشت شرق اهواز حدود 10 درصد از مبتلایان و هفت درصد از آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور متعلق به خوزستان است. خوزستان از یک‌ماه پیش به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*