پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

توسعه بازار جوراب‌های نانویی با ارتقای کیفیت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
توسعه بازار جوراب‌های نانویی با ارتقای کیفیت

یکی از شرکت‌های تولیدی با استفاده از الیاف نانویی جوراب‌های با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید کرده که علاوه بر بازار داخل به کشورهایی چون انگلستان صادر شده است.

به گزارش ایسنا، بیان‌الله فرهادی، مدیرعامل این شرکت تولیدی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین 2400 تا 3000 جوراب تولید و به بازار عرضه می‌کنیم، گفت: تلاش ما این است که با بهبود کیفیت جوراب‌ها رضایت مشتریان را جلب کنیم تا سهم خود را در بازار حفظ کرده و آن را افزایش دهیم. بر این اساس طی چهارسال گذشته تلاش کردیم که هیچ جوراب برگشتی نداشته باشیم و با این کار اعتماد بیشتر مشتریان را به این محصولات نانویی جذب کرده‌ایم.

وی با اشاره به توسعه بازار جوراب‌های تولیدی این شرکت، اظهار کرد: رایزنی‌هایی برای عرضه محصولات در برخی از سایت‌ها داشته‌ایم که امیدواریم این کار به گسترش بیشتر بازار ما کمک کند، ضمن آنکه در سال‌های گذشته به کشورهای مختلفی از جمله انگلستان صادرات داشته‌ایم.

فرهادی کاهش بوی بد پا و احساس راحتی در استفاده از این جوراب‌ها برای مصرف‌کننده را از مزیت‌های قابل توجه جوراب‌های نانویی این شرکت دانست و گفت: قیمت این جوراب‌های نانویی نسبت به جوراب‌های معمولی تفاوت بسیار اندکی دارد.

این شرکت تولیدی از نخ‌های حاوی نانوذرات، برای تولید جوراب‌های نانو با خواص ضدحساسیت، ضدقارچ، ضدباکتری و ضدبو استفاده می‌کند. همچنین علاوه بر تولید جوراب نانو با خاصیت آنتی‌باکتریال، به گسترش تولیدات خود در زمینه لباس‌های زیر زنانه و مردانه پرداخته است. این شرکت برای بیماران دیابتی جوراب‌هایی تولید کرده است که به دلیل داشتن خواص آنتی‌باکتریال مانع از رشد قارچ و عوامل بیماری‌زا می‌شود که این موضوع برای بیماران دیابتی که از زخم‌های پا رنج می‌برند، بسیار مهم است. نانوذرات نقره و اکسید روی اجزای اصلی نانومواد به کار رفته در این جوراب‌ها است.

این نانو ذرات در دمای بسیار بالا درون الیاف نفوذ کرده و به هیچ عنوان اسپری نشده است؛ از این رو با یک بار شست‌وشو خاصیت خود را از دست نمی‌دهد، جوراب‌های این شرکت طبق آزمایش‌های تخصصی در آزمایشگاه دانشگاه تهران و انستیتو پاستور مورد بررسی قرارگرفته که به نتیجه بسیار مثبت در عدم ریزش ذرات نانو رسیده است.

به نقل از ستاد نانو، این محصولات دارای نشان سیب سبز سلامت بوده و نخ‌های مورد استفاده در آنها توسط کمیته نانوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران و انستیتو IGC ژاپن تأیید شده‌اند.

انتهای پیام