جمعه 10 فروردین 1403

توسعه پرورش ماهی در سواحل مکران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
توسعه پرورش ماهی در سواحل مکران

معاون وزیر جهاد در حوزه سواحل مکران به توسعه پرورش ماهی در دریا، پرورش میگو، صید فراساحلی و صید از سواحل دیگر کشورها اشاره کرد.

در چهارمین همایش ملی «توسعه سواحل مکران با محوریت حکمرانی و تاکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور»، پیش نشست هفتم این همایش با عنوان «جایگاه کشاورزی، شیلات و بنادر در توسعه سواحل مکران» بعد از ظهر دوشنبه 10 بهمن ماه با حضور کارشناسان و مسوولان ذی‌ربط از نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به صورت مجازی و حضوری در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

آقای سیدحسین حسینی گفت: ظرفیت‌های توسعه سواحل مکران در بخش کشاورزی به خصوص شیلات و آبزیان، ظرفیت‌های زارعت، باغبانی و میوه‌های گرمسیری، دام به خصوص گاو، گوسفند و مرغ دشتیاری و ظرفیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری جهت جلوگیری از فرسایش آب و خاک نکاتی است که باید مورد توجه قرار داد.

او یه توضیحاتی درباره صنایع وابسته بخش کشاورزی در منطقه و همچنین ایجاد شهرک‌های کشاورزی، شیلاتی، دامی و باغی پرداخت.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سواحل مکران در بخش ساخت بنادر صیادی و توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) و پرورش میگو در سواحل و همچنین صید فراساحلی و صید از سواحل سایر کشورها به نکات مهمی اشاره کرد.

حسینی گفت: این ظرفیت‌ها در یک تا دو برنامه 5 ساله، اشتغال بیش از 300 هزار نفر را در منطقه به دنبال خواهد داشت که تامین الزامات مالی و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط می‌تواند تسریع در عملیاتی کردن این برنامه‌ها در پی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی