جمعه 10 فروردین 1403

تولیدکننده میاندوآبی صادرکننده برتر آذربایجان‌غربی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولیدکننده میاندوآبی صادرکننده برتر آذربایجان‌غربی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: "عزیز بکتاش" یکی از تولیدکنندگان موفق فرش این شهرستان به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر آذربایجان غربی در حوزه صنعت فرش معرفی و از وی قدردانی شد.

رحمان درفشی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحد تولیدی تحت سرپرستی وی در سال گذشته از نظر ریالی بیش از 530 میلیارد ریال و نظر ارزی نیز 11 میلیون و 842 هزار دلار توانست در حوزه فرش صادرات داشته باشد.

وی افزود: صادرات فرش به کشورهای عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق، ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، هند، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، استرالیا، سوئد، لبنان و چند کشور دیگر مقصد مبادلات تجاری این واحد تولیدی بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اضافه کرد: این واحد تولیدی سالانه با تولید 150 هزار متر مربع فرش صنعتی و اشتغال‌زایی برای 300 نفر یکی از واحدهای فعال این شهرستان به‌شمار می‌رود.

درفشی با قدردانی از مدیریت این مجموعه تولیدی به عنوان واحد تولیدی پیشرو در خط مقدم "جهش تولید"، گفت: فاز توسعه این واحد تولیدی با هدف افزایش تولید در دستور کار مدیریت آن قرار دارد که هم‌اکنون توسعه سالن‌ها از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخورد است و ماشین‌آلات مورد نیاز هم در حال ترخیص از گمرک است که به‌زودی نصب و ظرفیت تولید فرش در این واحد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: روز گذشته نیز طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از این صادرکننده برتر تجلیل شد.

در میاندوآب چهار واحد تولیدی فرش صنعتی با اشتغال‌زایی برای 124 نفر وجود دارد که میزان ظرفیت اسمی تولید سالانه آنها 540 هزار متر مربع در سال است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*