شنبه 1 اردیبهشت 1403

تولید آثار هنری شهیدان اقدامی تاثیرگذار در جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید آثار هنری شهیدان اقدامی تاثیرگذار در جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: تولید فیلم و آثار هنری در خصوص شهیدان و ایثارگران اقدامی تاثیرگذار در جهت حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است.

فریدون همتی روز پنجشنبه در مراسم آغاز تولید مستند داستانی ام الشهدا شهیده فاطمه نیک در جزیره هرمز افزود: هنرمندان وظیفه و رسالت مهمی در راستای معرفی دفاع مقدس و شهیدان و ایثارگران برعهده دارند. وی بیان داشت: ساخت مستنددر خصوص شهیده فاطمه نیک می‌تواند در قالب هنر و قلم هنرمندان و نویسندگان، ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان را حفظ و ترویج دهد تا نسل جوان با این ارزش‌ها آشنا شوند. استاندار هرمزگان اظهارداشت: شهیدان و ایثارگران انسان‌های شاخص و الگو برای جامعه هستند و باید همواره در جهت حفظ و ترویج ارزش‌های شهیدان گام برداریم. همتی با قدردانی از هنرمندان صدا وسیما جهت تولید مستند داستانی شهیده فاطمه نیک، خاطرنشان کرد: باید در قالب‌های مختلف هنری به ارزش‌های دفاع مقدس پرداخته شود و آن را به جامعه معرفی کنیم.

مستند شهیده فاطمه نیک در یک قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی، طراحی و نویسندگی مریم آبسیه از رادیو خلیج فارس تولید شده و به بررسی ابعاد زندگی و فعالیت‌های شهید فاطمه نیک به عنوان ام الشهدای جزیره هرمز می‌پردازد. شهیده فاطمه نیک مادر سه شهید بنام‌های علی، غلام و محمد گلزاری است و درمجموع 9 تن از محارم وی به شهادت رسیده‌اند. در زمان جنگ تحمیلی فرزندانش محمد، علی و غلام گلزاری و برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده اش حر گلزاری و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده اش مصطفی مدنی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و او ضمن شرکت در تشییع جنازه و خاکسپاری، در مقابل این همه مصیبت تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد. شهید فاطمه نیک مشهور به ام الشهدا (نهم مردادماه سال 66 هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که در حج ابراهیمی در جوار کعبه بدست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*