جمعه 31 فروردین 1403

تولید 40 درصد بنزین کشور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس / پذیرای ایده‌های زیست محیطی خواهیم بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تولید 40 درصد بنزین کشور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس / پذیرای ایده‌های زیست محیطی خواهیم بود

جعفرپور بروجنی با بیان اینکه قریب به 40 درصد بنزین کشور در این ابرپالایشگاه نفتی تولید می شود گفت: برای ارتقاء مسائل زیست محیطی این شرکت، پذیرای ایده های دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علیرضا جعفرپور بروجنی مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست در بندرعباس اظهار کرد: نام گذاری هفته جهانی محیط زیست، بر اساس توجه مسئولین و حکومت ها برای ارتقاء سطح فرهنگ حافظت از محیط زیست بوده است.

جعفرپور افزود: در اصل 50 قانون اساسی نیز، مردم به حفظ محیط زیست ملزم شده اند و امسال نیز محیط زیست مردم پایه نام گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بهترین سوخت دنیا را تولید می کنیم گفت: اما اگر مصرف این سوخت بدون ملاحظه باشد باعث خسارت به محیط زیست می شود و نیازمند رعایت عمومی در میزان مصرف سوخت می باشیم.

جعفرپور ابراز کرد: پذیرای ایده های مفید در راستای حفظ محیط زیست هستیم تا بتوانیم با اجرایی کردن آنها در این مسئولیت اجتماعی بیش از پیش سهیم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول خود را ملزم به رعایت اصول محیط زیستی می دانم و هیچ چیز به اندازه پرواز یک پرنده، پوشش های گیاهی و هوای پاک مرا خوشحال نمی کند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس باری دیگر با بیان اینکه از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در راستای ایده سازی و پیاده سازی آنها در جهت حمایت از محیط زیست بهتر حمایت می کنیم گفت: در رابطه با فناورانه بودن، بنا داریم دودکش کوره های این شرکت را به سیستم برخط مجهز نماییم و آب خروجی به دریا که قریب به 40 هزار مترمکعب بر ساعت می شود را با رعایت اصول محیط زیستی هدایت کرده ایم.

به گفته جعفرپور، به دنبال توسعه پایدار بوده ایم و به عنوان مدیر این شرکت بزرگ که نقش مهمی در سبد سوختی کشور دارد، خود و همکاران را ملزم می دانیم که اصول زیست محیطی را رعایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 40درصد بنزین کشور با کیفیت یورو 5 در شرکت نفت ستاره خلیج فارس تولید می شود، اظهار کرد: کیفیت سوخت تولیدی، 20 برابر بالاتر از کیفیت سوخت جهانی است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: در راستای حمایت از صندوق ملی حمایت از محیط زیست، اصرار بر حمایت از این صندوق داریم و امروز این شرکت از زیستگاه گنو در بندرعباس حمایت می کند.

جعفرپور با اشاره به اینکه 50 هزار اصله نهال حرا را در نقاط مستعد دریایی استان کشت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: می توانیم به میزان 100 هزار اصله نهال نیز کاشت داشته باشیم که عملیات اجرایی 20 هزار اصله نهال آن در اسفندماه آغاز می شود.

انتهای پیام /