سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تکمیل راه آهن میانه - اردبیل نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تکمیل راه آهن میانه - اردبیل نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است

اردبیل - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت 90 درصدی راه آهن اردبیل - میانه خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد با اشاره به نشست بررسی روند اجرای پروژه‌های راه‌آهن اردبیل و بزرگراه اردبیل - سرچم با حضور استاندار اردبیل، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: نمایندگان استان اردبیل به طور مستمر پیگیر تأمین زیرساخت ارتباطی از جمله راه‌آهن اردبیل - میانه و اردبیل - پارس‌آباد، بزرگراه اردبیل - سرچم و تجهیز و تکمیل فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌آهن اردبیل - میانه، 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 10درصد باقی‌مانده نیز برای اجرا به 2هزارمیلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی یادآورشد: بر اساس پیگیری‌ها، از محل بانک‌های رفاه کارگران و سپه هر کدام 200میلیارد تومان به‌صورت ماده 56 و از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز 300میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز 3000 تن ریل از محل اعتبارات خود به این پروژه اختصاص می‌دهد که قیمت هر تن ریل، 350میلیون تومان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران بنیاد مستضعفان هم که روسازی پروژه را انجام می‌دهند، 150میلیارد تومان طلب دارند، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای پرداخت 50میلیارد دیگر به پیمانکاران این بنیاد انجام شده تا اقدامات روسازی با سرعت انجام و طلب بنیاد در آینده پرداخت شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص بزرگراه اردبیل - سرچم قرار شده تا پایان سال و فصل کاری، 78 کیلومتر از این پروژه تکمیل و مابقی 100 کیلومتر باقی‌مانده نیز تعیین تکلیف شده و در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) قرار گیرد تا پروژه از محل تهاتر نفت اجرا شود.

وی همچنین از انجام مطالعات برای اجرای بزرگراه در قطعات دارای تونل مسیر سرچم خبر داد و گفت: با توجه به وجود ابنیه فنی همچون تونل در 45 کیلومتر از این مسیر، مطالعات لازم در خصوص اجرای جاده جایگزین برای این تونل‌ها انجام و بعد از مطالعات نحوه اجرای بزرگراه در این قسمت نیز مشخص می‌شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: در تلاش خواهیم بود امسال مجوز ماده 23 برای راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد اخذ و یک هواپیما برای بهبود وضعیت پروازهای استان در اردبیل مستقر شود.

برچسب‌ها