جمعه 10 فروردین 1403

تکواندو قهرمانی آسیا | دختران ایرانی بر مدار طلایی / صید 2 مدال طلا و یک مدال نقره از شیاپ‌چانگ کُره

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تکواندو قهرمانی آسیا | دختران ایرانی بر مدار طلایی / صید 2 مدال طلا و یک مدال نقره از شیاپ‌چانگ کُره

نمایندگان تیم ملی کشورمان در رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا به 3 نشان مرغوب رنگارنگ دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ بیست‌وپنجمین دوره از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا با حضور نمایندگانی از 34 کشور قاره کهن به میزبانی کشور کره‌جنوبی و در شهر چانچئون در حال برگزاری بوده و نمایندگانی از تیم ملی مردان و زنان ایران هم در این تورنمنت روی شیاپ‌چانگ رفته‌اند.

در نخستین دیدار فینال؛ علیرضا نادعلیان در وزن 87+ کیلوگرم در مبارزه پایانی با سونگ ژائوژیانگ چینی در 2 راند باخت و به مدال نقره بسنده کرد. سنگین‌وزن جوان کشورمان در نخستین پیکار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی؛ الوداح از قطر و سپس امیرعلی اکبری از افغانستان را با نتایج مشابه 2 بر صفر در راند شماری شکست داد و به دیدار نهایی رسید.

سپس نوبت به بانوی تکواندوکار کشورمان رسید و در دیدار فینال دوم؛ وی در فینال وزن 73- کیلوگرم برابر کنسل دنیز تکواندوکار عنوان ازبکستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج 7 بر 4 و 8 بر 3 به پیروزی دست پیدا کرد و به نشان طلا دست پیدا کرد. پوراسماعیل امروز صبح با برتری مقابل راما الراب از اردن و مینا میونگ قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری راه مبارزه نهایی شده بود.

در دیدار سوم هم اکرم خدابنده در فینال وزن 73+ کیلوگرم برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 12 بر یک و 9 بر 4 به برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد. سرگروه تیم ملی بانوان نیز در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب سه طلا، پنج نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدا بنده سه طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولیزاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز باری کشورمان کسب کرده اند. انتهای پیام /