جمعه 10 فروردین 1403

ثبت 86 هزار پروپوزال پژوهشی کارشناسی ارشد در «سامانه پژوهشیار»

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ثبت 86 هزار پروپوزال پژوهشی کارشناسی ارشد در «سامانه پژوهشیار»

مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر بیش از 86 هزار پروپوزال پژوهشی کارشناسی ارشد و قریب 15 هزار پروپوزال دوره دکتری در این شبکه ثبت شده است.

مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر بیش از 86 هزار پروپوزال پژوهشی کارشناسی ارشد و قریب 15 هزار پروپوزال دوره دکتری در این شبکه ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، بهروز طهماسب کاظمی در پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ضمن تبریک اعیاد ذی الحجه و روز مباهله گفت: امروز شاهد احیای تمدن نوین اسلامی با محوریت ایران اسلامی و افول و نابودی قریب الوقوع تمدن توخالی غرب هستیم و دانشگاه به عنوان رکن تربیت نیروی عاقله جامعه مهمترین نقش را ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه و ثروت جامعه و مبدأ تحولات علمی و آرمانخواهی سیاسی و اجتماعی است، اظهار داشت: حرکت و سمت و سوی دانشگاه است که مسیر تمدن اسلامی را مشخص خواهد کرد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری شکل گیری پویایی و نوآوری بسیار توسط اساتید دانشگاه اظهار داشت: ایده‌ها و طرح‌های اجرایی ارزشمندی در راستای حل مشکلات کشور یکی پس از دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری و اجرایی شدن است.

وی در ادامه با تشریح نقش دانشگاه در جریان تحولات علمی برای حل مسائل کشور خاطرنشان کرد: بزرگترین سازمان هوشمند پژوهش و تولید علم شبکه ای، هدفمند و همگرا در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد سامانه پژوهشیار خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 174 هزار کنشگر علمی شامل 143 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و قریب به 26 هزار نفر اعضای هیأت علمی سراسر کشور در این شبکه حضور دارند که خوشبختانه قریب 7 هزار نفر از اعضای هیأت علمی سایر مراکز آموزش عالی کشور در این شبکه ارزشمند علمی کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 86 هزار پروپوزال پژوهشی کارشناسی ارشد و قریب 15 هزار پروپوزال دوره دکتری در این شبکه ثبت شده است.

مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی چهره این دانشگاه را از یک سازمان آموزشی به یک سازمان حل مسأله و پویا در راستای رفع نیازهای کشور تغییر داده است و هر روز شاهد توجه بیشتر مسئولان کشور به این دانشگاه و استفاده از ظرفیتهای کم نظیر این دانشگاه در کشور هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: باز مهندسی آموزش‌های مهارتی در دانشگاه مبتنی بر روشهای نوین آموزش مهارت و کارافرینی در دوره های رسمی و غیر رسمی در حال اتمام است و در آینده نزدیک شاهد شکل جدیدی از این آموزشها در کشور خواهیم بود.

طهماسب کاظمی کاهش جمعیت و میزان تقاضا در حوزه آموزش عالی را با توجه به زیرساختها و امکانات به وجود آمده در دانشگاه یکی از چالش های این روز های دانشگاه برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان خود سعی دارد همه این ظرفیت را با باز مهندسی سازمان آموزش، پژوهش و نوآوری در سراسر کشوربه کار گیرد و طبیعتا در این بازمهندسی تحولات جدی را در درون خود تجربه خواهد کرد. مهمترین این تحولات چابک سازی و سبک سازی دانشگاه از عواملی است که این روزها روند تحولات سریع در همه حوزه ها را کند می‌کند.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ضمن قدردانی از فعالیتهای ارزشمند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در سال گذشته و با اشاره به رویکرد تمرکز زدایی مدیریت دانشگاه، گفت: علیرغم چالشها و مسائل مزمنی که از گذشته گریبانگیر این استان بوده است با تلاشهای رئیس استان بسیاری از آنها در حال رفع شدن است و امیدواریم در سال آینده شاهد شکوفایی مجدد و تعالی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان باشیم.