شنبه 1 اردیبهشت 1403

جامعه مدرسین: ترور شهید فخری زاده بی پاسخ نخواهد ماند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جامعه مدرسین: ترور شهید فخری زاده بی پاسخ نخواهد ماند

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت محسن فخری زاده از اساتید هسته ای کشور تاکید کرده است: نظام جمهوری اسلامی پیگیری و مجازات عاملان این اقدام تروریستی را حق مشروع و مسلم خود می‌داند و انتقام این شهادت مظلومانه را خواهد گرفت.

در این پیام که عصر شنبه در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین منتشر شده آمده است: شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و مدیر خدوم عرصه علوم و پژوهش‌های دفاعی شهید محسن فخری زاده پیام اقتدار و مظلومیت ملت ما را بار دیگر آشکار کرد، این عروج خونین نشان داد حقیقت نهضت ما شهادت است و این نهضت با مجاهدت و شهادت زنده و ماندگار می‌ماند.

پیام ادامه یافته است: شهادت عالمان و دانشمندان ما ادامه راه پرافتخار آل محمد و میراث ذریه طیبه خاندان نبوت و ولایت است و این توفیق الهی تنها برای کسانی حاصل می‌شود که مجاهدت و استقامت در مسیر ایمان و جهاد داشته‌اند. این ترور وحشیانه، نفاق و دو رویی مدعیان ضدیت با تروریسم را افشا کرد و بار دیگر پرده از چهره سفاک دشمنان ما برداشت.

پیام می افزاید: ترورهای بزدلانه، تهدیدهای امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فشارهای سنگین اقتصادی، ملت ایران و جمهوری اسلامی را به مذاکره بر سر توانایی‌های علمی و اقتدار نظامی خود وادار نخواهد کرد.

در ادامه تصریح شده است: در پی هر شهادتی تعهد ما به اسلام و باور ما به حقانیت مسیر طی شده در مبارزه با استکبار بیشتر می‌شود و ملت مصمم‌تر در صحنه حاضر خواهد ماند و تن به سازش و تسلیم نخواهد داد، گرچه این ترور خبیثانه که با آمریت و هدایت سرویس‌های اطلاعاتی استکباری و رژیم صهیونیستی واقع‌شده است بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما جوانان نخبه و دانشمندان مؤمن ما با نهضت فراگیر علمی و تکثیر هسته‌های تولید علم، اثرگذارترین پاسخ‌ها را به دشمنان عزت و عظمت ما خواهند داد و جهاد مومنانه خود را باقدرت ادامه می‌دهند.

پیام ادامه یافته است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این دانشمند خدمتگزار را به خانواده محترم ایشان، جامعه علمی کشور و شاگردان، تبریک و تسلیت عرض نموده، علو درجات و غفران و رحمت الهی برای آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

شهید فخری زاده در راه توسعه علم و دانش جان خود را فدا کرد

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز در پیامی به همین مناسبت آورده است: شهید بزرگوار دکتر محسن فخری زاده را می توان شهید سرافراز علم، ایمان، دانش، پیشرفت، مبارزه با نظام سلطه، استقلال، بیگانه ستیز توصیف کرد که در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و توسعه علم و دانش در کشور عزیزمان همچون سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی جان خود را فدا کرد.

پیام حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور ادامه یافته است: دشمن بزدل و زبون به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه بار دیگر یکی از دانشمندان برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید آقای دکتر محسن فخری‌زاده را از ما گرفت و ملت غیور و شهید پرور را داغدار کرد.

پیام حاکی است: ترور دانشمندان و انسان‌های بی‌گناه که عمر خود را صرف ارتقای علم و دانش کرده‌اند کاری پلید و کثیف است که تنها از عهده جنایتکاران و خون‌خوارانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی و عمالشان برمی‌آید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از پیام خود آورده است: اینجانب به همراه خانواده بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران شهادت و عروج ملکوتی این دانشمند ارشد و مدیر جهادی را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت رشید و شهیدپرور ایران و خانواده ارجمند، دوستان، آشنایان و همکاران ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید عزیز رضوان و غفران الهی و برای خانواده ایشان صبوری و شکیبایی و اجر جزیل مسالت می نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید./

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*