پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: فضای مجازی مسدود نشود / نباید جلو فضای مجازی گرفته شود / ولنگاری‌ها مدیریت شود / معیشت، مانع افزایش جمعیت است

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: فضای مجازی مسدود نشود / نباید جلو فضای مجازی گرفته شود / ولنگاری‌ها مدیریت شود / معیشت، مانع افزایش جمعیت است

با توجه به بیان مقام معظم رهبری، انتظار داریم این مجلس الگویی باشد برای مجلس در طراز انقلاب اسلامی.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ولنگاری‌های فضای مجازی باید مدیریت شود اما صراحتا می‌گویم که نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید بر مسدود کردن این فضا نیست و نباید جلو فضای مجازی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار و دو تن از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، کلیدی ترین عرصه فعالیت مجلس را عرصه قانونگذاری دانست و قانونگذاری صحیح را اصلی حاکم در حل مشکلات کشور ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت فضای مجازی و مدیریت آن، نظر مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین را استفاده از فرصت عظیم این بستر و جلو گیری از تهدیدات آن دانست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی خواندن مجلس یازدهم، تأکید کرد: انتظار داریم این مجلس الگویی باشد برای مجلس در طراز انقلاب اسلامی چرا که انتظارات ما از این مجلس، با توجه به انقلابی خواندن آن از سوی مقام معظم رهبری و همچنین با توجه به سوابق جنابعالی، بسیار بالا است.

وی یکی از کلیدی ترین عرصه‌های فعالیت مجلس شورای اسلامی را عرصه قانونگذاری عنوان کرد و افزود: قانونگذاری مهم ترین عرصه فعالیت مجلس شورای اسلامی است که به ضمیمه شورای نگهبان تکمیل می‌شود. قانونگذاری اصل حاکم است و در تمامی مشکلات و سیاست‌های کلی نظام مانند سیاست خارجی کشور در عهد نامه ها و توافقات بین المللی، در رابطه با مشکلات اقتصادی مانند کسری بودجه و کاهش ارزش پول ملی و... تأثیر گذار است و نگاه‌ها به سمت مجلس است تا با وضع قوانین مناسب، این مشکلات را مرتفع سازد.

امام جمعه قم با اشاره به مسئله جمعیت، یکی از مشکلات و موانع در سر راه افزایش جمعیت را مسئله معیشت ارزیابی کرد و مشکلات معیشتی را یکی از مشکلات عمده خانواده‌ها دانست. وی اقتدار کشور را در گرو جمعیت جوان کشور دانست و اهمیت آن را بیشتر از تسلیحات پیشرفته ارزیابی کرد و ادامه داد: مسئله جمعیت، مسئله‌ای اساسی و کلیدی است و انتظار جامعه مدرسین از مجلس انقلابی و حضرتعالی این است که در این جهت اقدامات مناسبی انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اشتغال عمومی را مسئله مهمی توصیف کرد که رهگذر آن قانونگذاری است و در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت بالای مجلس شورای اسلامی در نظارت بر تمامی ارکان کشور، گفت: مجلس ظرفیت بالایی در نظارت بر ارکان مختلف نظام دارد و حتی دولت نیز تحت چتر نظارتی مجلس قرار دارند و نمایندگان نیز باید به جای پرداختن به مسائل جزئی و کم اهمیت، دقت و ظرفیت خود را در مسائل کلان نظام قرار دهند چرا که با حل مسائل کلیدی، مسائل جزئی نیز حل خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم تحول و انقلاب در عرصه اداری کشور افزود: باید این پیچ و خم‌های اداری اصلاح شود تا علاوه بر ایجاد سهولت؛ فساد و رانت نیز در این زمینه کاهش پیدا کند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین موضوع فرهنگ و فضای مجازی را دغدغه‌ای بزرگ توصیف کرد و افزود: ولنگاری‌های فضای مجازی باید مدیریت شود اما صراحتا عرض کنم که نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید بر مسدود کردن این فضا نیست و نباید جلو فضای مجازی گرفته شود زیرا فرصت‌های زیادی در این فضا وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد من جمله بحث اشتغال و اطلاع رسانی. نباید این دست آورد بشری نادیده گرفته و خود را منزوی کنیم اما این بدان معنا نیست که این فضا را رها گذاشته و از آن غافل شد و مدیریتی نسبت به آن صورت نگیرد.

حسینی بوشهری در زمینه ویروس کرونا اظهار کرد: خوشبختانه همگان حتی مخالفین واکسن نیز نسبت به مسئله سلامت مردم اهمیت قائل اند و تنها اختلاف در روش و شیوه هاست.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت تقویت قانون مداری در میان مردم، لزوم بهره گیری مجلس از ظرفیت بالای حوزه علمیه در مسیر قانون گذاری را مورد تأکید قرار داد.

لینک کوتاه: asriran.com/003OUh