چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

12 جانور زیستگاه‌های یزد قربانی طمع شکارچیان شدند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
12 جانور زیستگاه‌های یزد قربانی طمع شکارچیان شدند

کارگر فرمانده یگان محیط زیست یزد گفت: در بهار امسال 16 نفر به اتهام شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان یزد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر گارگر در گفتگو با یزدرسا، گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال 16 نفر به اتهام شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان یزد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: براساس آمار تخلفات حوزه شکار و صید در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با روند کاهشی تخلفات شکار و صید مواجه بودیم که این امر در راستای اقدامات حفاظت محیط زیست و فرهنگ سازی مناسب در این زمینه بوده است. کارگر افزود: شکار غیر مجاز پرنده و پستاندار در فصل بهار سال جاری تعداد 12 عدد شامل کل و بز و کبک بوده که این میزان در سه ماهه نخست سال گذشته 22 مورد بوده است. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست یزد ادامه داد: در مدت سه ماهه سال جاری 13 پرونده تخلف تشکیل شده که به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان یزد معرفی شدند. کارگر اذعان کرد: از متهمان در این مدت پنج قبضه سلاح شامل پنج قبضه سلاح غیرمجاز و پنج قبضه سلاح مجاز و یک قبضه اسلحه جنگی کشف و ضبط شده است. انتهای پیام /