چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

جدیدترین دستاوردهای ارتش در نمایشگاه دفاع مقدس مشهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جدیدترین دستاوردهای ارتش در نمایشگاه دفاع مقدس مشهد

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: این قرارگاه با 12 یگان عمده و 36 غرفه، جدیدترین تجهیزات خود را در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی در مشهد به نمایش گذاشته است.

سرهنگ ستاد حسین زنگویی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نمایشگاه امسال، تجهیزات و ادوات زرهی، تجهیزات جنگ نوین، تجهیزات مخابراتی، دوربین‌های دید در شب، بیمارستان صحرایی، کلینیک دندانپزشکی، آشپزخانه صنعتی و نانوایی متحرک، انواع توپ و خودروهای ترابری در معرض تماشا قرار داده شده و علاوه بر 36 غرفه داخلی نزدیک به سه هزار مترمربع از فضای بیرونی نمایشگاه هم به ادوات نظامی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 12 یگان عمده از قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق، لشکر 77، تیپ 377 متحرک هجومی شهید حبرانی، گروه 444 مهندسی، پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق، تیپ 38 زرهی تربت‌جام، گردان بهداشت و درمان، هوانیروز، یگانهای پدافند هوایی شمال شرق و نیروی هوایی حضور دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم گفت: عوامل بازدارندگی انقلاب اسلامی باعث برقراری امنیت در کشور و منطقه شده است.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: همه تجهیزات و امکانات ما بومی است و وابستگی به هیچ کشوری نداریم و تجهیزات ما در بالاترین رده بومی سازی شده است. تجهیزات ما از وضعیت مناسبی برخوردار است و نسبت به تهدیدها و تحولات تغییر می‌کند.

نمایشگاه استانی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی از 31 شهریور تا هفتم مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد میزبان بازدیدکنندگان است.

43 دستگاه اداری، یگان‌های نظامی و سمن‌های دفاع مقدس استان با بیش از 400 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

*س_برچسب‌ها_س*