جمعه 10 فروردین 1403

جریمه 183 میلیون تومانی برای «قاچاقچی ارز» در آذربایجان غربی

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت 183 میلیارد ریال جریمه نقدی برای قاچاق ارز خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، محسن عسکری در این رابطه اظهار کرد: اداره نظارت بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد که یک واحد صرافی از سال 96 به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز فعالیت، اقدام به خرید و فروش 496 هزار و 956 دلار، 11 هزار و 491 یورو، 270 هزار و 85 لیر ترکیه و 29 هزار و 875 دینار عراق کرده که موضوع با دستور معاون محترم داستان عمومی و انقلاب مرکز استان به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلماس ارسال و شعبه با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان سلماس ارجاع کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سلماس با عنایت به جمیع اوراق پرونده و اقرار متهم به خرید و فروش ارز و عدم ثبت آن در سامانه مربوطه و نظر به اینکه خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط تعیینی از سوی دولت و اخذ مجوزهای لازم ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود، اتهام قاچاق ارز را محرز دانسته و متهم پرونده را به پرداخت 183 میلیارد و 91 میلیون ریال جزای نقدی شامل 122 میلیارد و 61 میلیون ریال جریمه و پرداخت 61 میلیارد ریال برای مال از بین رفته محکوم کرد.

گرانفروشی مرغ 2.3 میلیارد ریال جریمه شد

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی نیز از محکومیت 2 میلیارد ریالی مالک یک مرغداری به دلیل گرانفروشی و عدم صدور فاکتور خبر داد.

سیداحد یوزباشی گفت: بازرسان در گشت مشترک تعزیرات مراغه، 10 مورد تخلف برای یک مرغداری مبنی بر گرانفروشی و عدم صدور فاکتور را مشاهده و به تعزیرات حکومتی اعلام کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی افزود: با ارجاع این پرونده‌ها به شعب مراغه، بررسی آغاز و نهایتا پس از احراز تخلف، حکم به پرداخت 2 میلیارد و 334 میلیون ریال جزای نقدی و ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول صادر کرد و در خصوص عدم صدور فاکتور نیز حکم به درج در پرونده واحد صادر شده که این رای قطعی و در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: عفو و تخفیف 316 محکوم تعزیرات حکومتی با موافقت رهبری دستور رئیس سازمان تعزیرات برای صدور آرای فوری و بازدارنده در پی تاکید رئیس قوه قضائیه تذکر اژه‌ای به وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات به خاطر گرانی‌های اخیر (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003LCE