پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

جزئیات برگزاری المپیاد علمی‌دانشجویی 1401 اعلام شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جزئیات برگزاری المپیاد علمی‌دانشجویی 1401 اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی سه مرحله دارد، آزمون مرحله متمرکز بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی‌دانشجویی کشور در سال 1401 همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 از فردا و در روزهای 28، 29 و 30 اردیبهشت برگزار می‌شود.

آزمون مرحله غیرمتمرکز المپیاد در روز جمعه 23 اردیبهشت سال 1401 با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور در مناطق ده‌گانه (دانشگاه‌های تربیت مدرس، تبریز، مازندران، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، فردوسی مشهد و شهید چمران اهواز) برگزار شد.

این دوره از المپیاد علمی دانشجویی کشور در 23 رشته «زبان و ادبیات فارسی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم اقتصادی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «ریاضی»، «آمار»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «طراحی صنعتی»، «علوم جغرافیایی»، «علوم زمین»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «روانشناسی»، «مهندسی صنایع» و «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» برگزار می‌شود.

از سال 1399 با توجه به شرایط انتشار و شیوع بیماری کرونا، این آزمون چندین بار لغو شد اما با پیگیری و برنامه‌ریزی های مجدد سازمان سنجش آموزش کشور و کسب مجوزهای لازم از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور در طی دو سال گذشته با تغییراتی در زمان و مکان آزمون در دانشگاه‌های مراکز مناطق ده‌گانه برگزار شد.

در سال 1400 برگزیدگان المپیاد غیرمتمرکز و متمرکز در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسامی یک هزار و 568 نفر از هر دو مرحله غیرمتمرکز و متمرکز المپیاد به مرحله نهایی راه یافتند و از میان آنان تعداد 1250 نفر در آزمون مرحله نهایی به رقابت پرداختند و بیست و ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویی در شهریورماه 1400 به کار خود پایان داد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سازمان سنجش آموزش کشور المپیاد المپیاد علمی دانشجویی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است