پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

جزئیات تازه از پروژه‌های شرکت خاکریز آب در غرب تهران

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جزئیات تازه از پروژه‌های شرکت خاکریز آب در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی غرب پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه احداث تونل 4.2 کیلومتری هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح که با استفاده از دستگاه حفار TBM صورت می پذیرد، یکی از مهمترین اقدامات جاری شرکت خاکریزآب در حوضه آبریز غرب پایتخت به شمار می آید، از پیشرفت 43 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: 1600 متر از عملیات حفاری این تونل هدایت آبهای سطحی با موفقیت به اتمام رسیده است.

وی قطر حفاری تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح را 4.3 متر و عمق متوسط حفاری تونل از سطح زمین را 16 متر دانست و یادآور شد: معارضات متعددی از قبیل مسیر راه‌آهن، زیرگذر اسماعیل‌آباد، نهر فیروزبهرام، لوله گاز و فیبر نوری در مسیر توسعه این تونل است که تلاش برای جابجایی و رفع آنها ادامه دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اجرای عملیات لوله‌رانی در محدوده بزرگراه فتح با استفاده از دستگاه حفار میکرو TBM را از دیگر اقدامات شرکت خاکریزآب در پهنه غرب شهر تهران برشمرد و با اعلام پیشرفت 60 درصدی عملیات اجرایی پروژه، یادآور شد: این پروژه شامل اجرای عملیات لوله رانی بتن پلیمری به طول بیش از 2 کیلومتر است که تاکنون 1063 متر از آن انجام شده است. این پروژه نیز با معارضات متعددی از قبیل داکت‌های مخابراتی، ایستگاه تقلیل فشار گاز، کابل برق 20 کیلوولت، لوله انتقال آب شرب و نهایتا فیبر نوری مواجه بوده که بر دشواری های اجرایی آن افزوده است.

مهندس صبوری از پروژه لوله رانی در محدوده بزرگراه مخصوص کرج و با استفاده از فناوری پایپ جکینگ، به عنوان یکی دیگر از اقدامات شرکت خاکریزآب نام برد و با بیان آنکه طول مسیر این پروژه بیش از 2600 متر است، از پیشرفت 32 درصدی عملیات اجرایی آن خبر داد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران، به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شرکت خاکریز آب به عنوان مجری توسعه و نگهداشت شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران تلاش می‌کند تا مطابق مواد 60 و 84 برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران به 4 هدف اصلی هدایت آب‌های سطحی و سیلابی شهر تهران، احداث حدود 700 کیلومتر شبکه آب‌های سطحی مطابق طرح جامع، حفاظت از شبکه اصلی آب‌های سطحی مقابل مخاطرات زیست محیطی ناشی از تخلیه غیرمجاز فاضلاب و پساب و در نهایت پیشبرد طرح جامع احیا و ساماندهی 7 روددره شهر تهران دست یابد.

انتهای پیام