پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس

تهران - ایرنا - 16 آگوست 2022 چهل و پنجمین سالگرد مرگ الویس پریسلی است. خواننده‌ای که جسدش به دلیل پرهیز از دزدیده شدن، پس از گذشت 2 ماه از مراسم خاکسپاری، با حضور جمعیتی 80 هزار نفری به قبرستانی امن در گریسلند منتقل شد.

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه ایرنا، اِلویس آرون پرسلی (Elvis Aaron Presley) ژانویه 1935 به دنیا آمد. با اینکه هنوز بعضی معتقدند او هنوز زنده است اما امروز 16 آگوست 2022 چهل و پنجمین سالگرد مرگ این هنرمند است که طرفدارانش به وی لقب پادشاه راک اند رول دادند.

از او با عنوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم در آمریکا شناخته می‌شود. بازخوانی مهیج ترانه‌های دیگران و سبک اجرای بسیار تحریک‌آمیزش همراه با ترکیبی منحصر به فرد از مجموعه تأثیرات ضد نژادپرستی در طول دوران تحول روابط نژادی، او را به سمت موفقیتی عظیم سوق داد.

سبک اجرای پرسلی و زنده‌کردن صدای به حاشیه رانده‌شده آفریقایی - آمریکایی‌ها باعث شد که به‌طور گسترده‌ای او را تهدیدی برای سلامت اخلاقی جوانان سفیدپوست آمریکایی بدانند.

الویس پریسلی (May 23, 1977) سه ماه قبل از مرگش در حال اجرا

مرگ الویس عده زیادی از علاقمندان به موسیقی و طرفراران او را غمگین کرد، به طوریکه این طرفداران از جاهای دور و نزدیک جهان برای ادای احترام به او به در خانه اش آمدند.

علت مرگش را اول حمله قلبی اعلام کردند، اما بعد ها معلوم شد که او در اثر مصرف بیش از حد داروهای مخدر، مرده است. سال‌ها سوءمصرف داروهای تجویزی و عادات غذایی ناسالم سلامت او را به‌شدت به خطر انداخت و پرسلی به‌طور ناگهانی در سال 1977 در املاک گریس‌لند خود در 42 سالگی درگذشت.

الویس پریسلی در داخل واگن قطار شخصی خود به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌دهد

پرسلی با فروش بیش از 500 میلیون از آثارش از سوی رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین موسیقی‌دان تک‌خوان در تاریخ شناخته می‌شود. پرسلی سه جایزه گرمی برنده شد و در 36 سالگی جایزه یک عمر دستاورد هنری گرمی را کسب کرد.

وی از سال 1956 به بعد با اجرای 45 ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها، موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.

الویس در 1 مه 1967 با پریسیلا پرسلی ازدواج کرد. پریسیلا بعد از مرگ الویس دیگر ازدواج نکرد

او احساساتش را نسبت به آواز خواندن اینگونه بیان می کند: وقتی که بچه بودم، همیشه رویا می بافتم. کتابهای مصور می خواندم و در تخیلم قهرمان اول کتاب بودم. فیلم می دیدم و در تخیلم قهرمان اول آن فیلم بودم و همه رویاهایی که بافتم صد بار به حقیقت پیوست. می خواهم بگویم که من در زندگی خیلی زود فهمیدم که بدون آواز، روزها بی سر انجامند.

هزاران هزار نفر جمع شده بودند و برای پلیس و نیروهای امداد روز بسیار سختی بود

پس از مراسم تشییع جنازه پریسلی در اوت 1977، جسد وی به طور موقت در مقبره‌ای خصوصی در قبرستان «فارست هیل» ایالت تنسی دفن شد اما پس از گذشت دو ماه، به دلیل پرهیز از ربودن جسد این خواننده با حضور جمعیتی 80 هزار نفری به قبرستانی دیگر واقع در گریسلند منتقل شدند. این قبر که در حال حاضر خالی است، به قیمت پیشنهادی 100 هزار دلار به حراج گذاشته شد.

رکورد اجرای بزرگ ترین کنسرت جهان به الویس تعلق دارد. کنسرت سال 1973 هاوایی با نام هاوایی آلوها فورم که به طور زنده و مستقیم از تلویزیون اکثر کشورهای جهان پخش گردید با مخاطب بیش از یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان به عنوان بزرگ ترین کنسرت جهان در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسیده است کاروانی از وسایل نقلیه سفید رنگ در 19 آگوست 1977 در مسیر قبرستان فورست هیلز جسد الویس پریسلی نوازنده راک اند رول را در امتداد بلوار الویس پریسلی حرکت می کنند صدها نفر در خارج از عمارت گریسلند فقید الویس پریسلی منتظر می مانند تا دروازه ها به روی عموم باز شود تا جسد الویس را مشاهده کنند حضور طرفداران الویس مقابل خانه این هنرمند در سالگرد مرگش

محبوبیت این خواننده نمادین نه تنها در طول این سال ها کم رنگ نشده است بلکه طرفدارانش همچنان در سالگرد مرگ پریسلی برای ادای احترام به آن به گریسلند می روند.

برچسب‌ها

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 2
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 3
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 4
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 5
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 6
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 7
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 8
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد + عکس 9