پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی آغاز شد

پکن - ایرنا - بزرگترین جشنواره فیلم آسیا امروز با حضور شماری از سینماگران و کارگردانان و تهیه کنندگان از اقصی نقاط این قاره و برخی از کشورهای خارج از آسیا در شهر بوسان کره جنوبی و با محدودیت های مرتبط با شیوع ویروس کرونا گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، بزرگترین جشنواره سالانه فیلم آسیا در کره جنوبی این بار کوچکتر از مقیاس معمول خود برگزار می شود و برخی از طرفداران فیلم و سینما به دلیل همه گیری ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای این جشنواره را مجازی دنبال می کنند.

در پایگاه اینترنتی این رویداد آمده است که جشنواره بین المللی فیلم بوسان (BIFF) معمولا میزبان ستارگان و بازیگران صنعت سینما و فیلم از آسیا و نقاط دیگر است و این بار نیز برای 10 روز به نقادی و نمایش و بررسی فیلم های کشورهای مختلف می پردازد و بخشی نیز به تجارت فیلم و سینما اختصاص داده شده است.

کمیته سازماندهی جشنواره بوسان اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا امسال مراسم افتتاحیه و رژه روی فرش قرمز و یا مهمانی های مراسم و حضور هواداران و طرفداران فیلم و سینما حتی در فضای باز برگزار نمی شود.

این کمیته افزود که برگزاری این رویداد با توجه به اینکه بسیاری از جشنواره های مشابه مجازی برگزار و یا لغو شده است، یک امتیاز برای کره جنوبی محسوب می شود.

امسال بیست و پنجمین سالگرد جشنواره بوسان است و رویداد پس از آنکه «بونگ جون هو» کارگردان کره جنوبی برای ساخت فیلم کمدی "انگل" برنده اسکار شد، برگزار می شود.

حدود 190 فیلم در جشنواره امسال شرکت دارد که البته نسبت به دوره قبلی که 300 فیلم در جشنواره حضور داشت، کاهش چشمگیری نشان می دهد. افراد حاضر در جشنواره باید فاصله گذاری را رعایت کرده و ماسک برصورت داشته باشند و فقط یک چهارم از صندلی های سالن برای پذیرش افراد قابل استفاده خواهد بود.

«دونگ چول» از مدیران این جشنواره در گفت وگو با رسانه ها گفت: ما در تلاش هستیم تا ایمنی و مسایل بهداشتی را مراعات کنیم. مهم این است که سینما هنری است که به نمایشگرهای بزرگ احتیاج دارد و برای اکران عمومی تمهیداتی اندیشیده شده است که البته کمتر از حد معمول و فقط با حضور فیلمسازان و بازیگران کره جنوبی خواهد بود.

کره جنوبی پیش از شروع جشنواره یک قرنطینه سخت دو هفته ای برای اکثر شرکت کنندگان از کشورهای دیگر در نظر گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*