شنبه 1 اردیبهشت 1403

جلسه مجمع عمومی فراکسیون مردمی فردا برگزار می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جلسه مجمع عمومی فراکسیون مردمی فردا برگزار می‌شود

عضو هیئت اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب از برگزاری جلسه مجمع این فراکسیون در مجلس خبر داد.

ولی اسماعیلی عضو هیئت اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی و نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون اکثریت با بیش از 240 نفر از نمایندگان است، موضوع انتخابات شورای مرکزی فراکسیون به مدت یک سال بررسی و نهایتا رأی گیری خواهد شد.

او بیان کرد: برای انتخاب اعضا شورای مرکزی دو سناریو مطرح بود، اولی اینکه از طریق مجامع نمایندگان استان‌ها در ازای هر پنج نماینده یک نفر به انتخاب خود مجامع استانی بعنوان شورای مرکزی انتخاب شوند، سناریو دوم هم این بود که هر نماینده که قصد عضویت در شورای مرکزی را دارد در جلسه مجمع عمومی کاندیدا شده و انتخابات برگزار گردد.

اسماعیلی ادامه داد: نهایتا با استمزاجی که از اعضا نمایندگان از طریق پیامک تلفنی انجام پذیرفت نظر بیشتر اعضا تاکید بر سناریو دوم یعنی کاندیدا شدن افراد در مجمع عمومی و برگزاری انتخابات بود که بر همین اساس فردا در مجلس جلسه مجمع برگزار خواهد شد. نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی گفت: هر دو سناریو انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون نقاط قوت و ضعف‌های دارند که احتمالا در جلسه سه شنبه در این خصوص نظرات نمایندگان را هم جویا خواهیم شد. تعداد اعضا شورای مرکزی در سناریو اول قریب به 54 نفر می‌شدند و در سناریو دوم به احتمال 37 نفر بعنوان شورای مرکزی انتخاب خواهند شد.

اسماعیلی تصریح کرد: بعد از انتخاب شورای مرکزی اعضا این شورا، هفت نفر را با انتخابات به‌عنوان هیئت رئیسه فراکسیون (رئیس، نائب رئیس، دبیران، کارپرداز، سخنگو) انتخاب خواهند کرد.

او بیان کرد: این فراکسیون بعنوان بزرگترین فراکسیون سیاسی کشور نقش اساسی در موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و انتخاباتی آینده کشور ایفا خواهد کرد و همچنین در هم افزایی توان مجلس یازدهم برای کمک به اجراء و عملی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد داشت.

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی درباره اینکه رئیس فراکسیون چه کسی خواهد بود گفت: بستگی به ترکیب اعضا شورای مرکزی دارد ضمن اینکه کاندیدا‌های ریاست فراکسیون هم معلوم نیستند.

انتهای پیام /