پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

جهان باید بیدار شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جهان باید بیدار شود

انتخابات کانادا، روابط چین و آمریکا، تغییرات آب و هوایی، آلمان پس از مرکل و بازی های یارانه‌ای، عناوین اصلی صفحه‌های امروز روزنامه‌های جهان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت در شرح مهمترین اخبار امروز 31 شهریور ماه می‌نویسد:

خدشه در اعتماد کانادا

گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: حزب جاستین ترودو، برای دور سوم، پیروز انتخابات در کانادا شد اما اکثریت را در پارلمان آن کشور به دست نیاورد. این یعنی یک پایه را از دست داده است و خدشه ای در اعتماد کانادا به نخست وزیر امروزش؛ رای زودهنگام و باخت ترودو.

چین و آمریکا نباید درگیر شوند

له رپوبلیکا نوشت: جو بایدن به شی جین پینگ می گوید: آمریکا و چین نباید درگیر شوند. اما از آن سو، هشت زیردریایی اتمی راهی استرالیا می کند و منطقه را به تنش می کشاند.

جهان باید بیدار شود

لوموند نوشت: دبیرکل سازمان ملل می‌گوید، جهان باید در برابر خطرهای تغییر آب و هوا، بیدار شود. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم به سازمان ملل می‌گوید، تاریخ درباره شکست غرب در تغییرهای آب و هوا داوری خواهد کرد.

فصلی تازه در جهان

فایننشال تایمز نوشت: جو بایدن، در سازمان ملل می گوید: فصل تازه و شورمند در دیپلماسی باید در جهان، شکل گیرد. تحلیل سیاسی روزنامه انگلیسی در نگاه به سیاست خارجی آمریکا می گوید: خطابه رئیس جمهوری آمریکا به سازمان ملل هنگامی شنیده می‌شود که روابط آمریکا، بر سر خروج نابهنگام و شتاب زده آمریکا از افغانستان مورد پرسش متحدان آن در جهان است و اکنون هم پیمانی که آمریکا با انگلیس برای راهی کردن زیردریایی‌های اتمی به آب های استرالیا بسته است. از سوی دیگر جانان گانش، در تحلیلی دیگر می‌گوید: تحقیر فرانسه، از سوی بایدن، هشداری است به اروپا. اتحادیه اروپا، به هنگامی که آمریکا رو به آسیا می آورد باید خواسته های خود را سامان ببخشد.

 آلمان پس از مرکل

گزارش ویژه نشریه اکونومیست درباره آلمان پس از آنگلا مرکل است. آنگلا مرکل چمدان بزرگ و البته کهنه به دست، دارد از میان تکه های رنگ پرچم آلمان، می‌رود. - راهی پر پیچ و خم در برابر خودروسازان آلمان. - اتحادیه اروپا، سخت، نبود آنگلا مرکل را حس خواهد کرد. - جهان، آلمانی فعال را نیاز دارد. - آلمان به یک دولت اصلاح گر نیاز دارد. - بخش هایی از آلمان، برای بیش تر آدم‌ها، نومیدساز است. و سرانجام به راستی که آلمان نیاز به اصلاحات دارد. اما از بخت بد، هرگز به آن دست نخواهد یافت.

در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم: تاثیر بازی های رایانه ای بر مغز

دی ولت روزنامه آلمانی می نویسد: پژوهشگران بسیاری در جهان، بر این باورند که بازی‌های رایانه‌ای پرتحرک، گونه ای ورزش برای مغز انسان و در نتیجه مانع بیماری زوال عقل یا آلزایمر می‌شود. «ویدیو گیم ها» یا بازی های رایانه ای که نیاز به حرکت دارند اثر خارق العاده ای بر مغز انسان دارند. بازی هایی که بر حرکت چشم، دست ها و به کار گرفتن دیگر اعضای بدن، اثر دارند. این بازی‌های رایانه‌ای، عاملی موثر در به حرکت واداشتن سلول‌های مغزی می‌شوند.

انتهای پیام

جهان باید بیدار شود 2
جهان باید بیدار شود 3
جهان باید بیدار شود 4
جهان باید بیدار شود 5
جهان باید بیدار شود 6