پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

جهش 7 درصدی اتریوم / بیت کوین در کانال 21000 دلار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جهش 7 درصدی اتریوم / بیت کوین در کانال 21000 دلار

اقتصادنیوز: بیت کوین امروز وضعیت خوبی دارد و با رشد حدود سه درصدی وارد کانال 21 هزار دلار شده است. اتریوم هم در کانال 1200 دلار معامله می شود.

به گزارش اقتصادنیوز بیت کوین با رشد حدود سه درصدی در حدود قیمت 21400 دلار معامله می شود و بازدهی هفتگی آن هم به مثبت 11 درصد رسیده که این نشان می دهد افرادی که در اوج ریزش بازار خرید کرده اند، هم اکنون در سود خوبی هستند.

ارزش معاملات بیت کوین در 24 ساعت گذشته 24 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 408 میلیارد دلار است.

با وجود رشدی که بازار ارزهای دیجیتال طی یکی دو روز گذشته داشته، اما همچنان ابهامات درباره آینده این بازار زیاد است. گرچه ترس بازار تا حدودی از بین رفته اما شاخص ترس و طمع بیت کوین با قرار گرفتن در عدد 14، همچنان نشان دهنده وضعیت ترس است.

از طرفی چهره های مطرح این بازار اخیرا اظهار نظرات متفاوتی درباره آینده آن کرده اند. چانگ پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس به عنوان یکی از چهره های مطرح این بازار اخیرا گفته که بازگشت بیت کوین به سقف قبلی شاید تا چند سال زمان ببرد.

رشد 7 درصدی اتریوم

اتریوم امروز وضعیت بسیار بهتری دارد. با رشد حدود 7 درصدی، بزرگ ترین آلت کوین بازار در حدود قیمت 1220 دلار معامله می شود.

بازدهی هفتگی اتریوم هم به مثبت 23 درصد رسیده که عدد قابل توجهی است.

طی شبانه روز گذشته حدود 16 میلیارد دلار اتریوم معامله شده که ارزش بازار آن هم 149 میلیارد دلار است.

بازدهی 63 درصدی پالیگان در یک هفته

با رشد امروز بیت کوین، آلت کوین ها اکثرا مثبت هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار تنها بیت کوین کش با افت 2.5 درصدی و ریپل و Bitcoin SV با افت کمتر از یک درصدی منفی هستند و مابقی آلت کوین ها رشد قیمت داشته اند.

نیر پروتکل با رشد 15 درصدی بهترین عملکرد را در این فهرست داشته و شیبا اینو با رشد 12 درصدی دومین نماد با رشد چشمگیر محسوب می شود.

البته Aave، هلیوم و سندباکس هم رشد 11 درصدی داشته اند. مابقی آلت کوین های مثبت هم رشد کمتر از 10 درصد داشته اند.

اما در عملکرد هفتگی، چند نماد عالی بوده اند و رشدهای چشمگیری را ثبت کرده اند. پالیگان با رشد 63 درصدی بیشترین افزایش قیمت طی یک هفته گذشته را داشته. یونی سواپ هم 50 درصد رشد کرده است.

میکر، شیبا اینو، سند باکس، سولانا، Cosmos و Aave نیز بین 40 الی 47 درصد افزایش قیمت هفتگی را به ثبت رسانده اند.

حرکت ارزش بازار به سمت یک تریلیون دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 3.5 درصدی به 963 میلیارد دلار رسیده و فاصله زیادی با یک تریلیون دلار ندارد.

ارزش معاملات هم در شبانه روز گذشتته 63 میلیارد دلار بوده که در دیفای 6 میلیارد دلار و در استیبل کوین ها 55 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

دامیننس بیت کوین هم که نشان دهنده وضعیت ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزهاست، عدد 42.5 درصد را نمایش می دهد.

همچنین بخوانید