پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

حدود 3 هزار نفر در خراسان شمالی متقاضی مسکن کارگری شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حدود 3 هزار نفر در خراسان شمالی متقاضی مسکن کارگری شدند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تامین مسکن کارگری در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن، در دستور کار دولت است که در این زمینه تاکنون 2 هزار و 704 نفر متقاضی شده‌اند.

حسن نوری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی، به منظور تامین مسکن کارگری برای جامعه هدف، تامین 200 هزار واحد مسکونی در کشور در دستور کار است.

وی افزود: تلاش داریم در استان با هماهنگی، بسیج امکانات، پشتیبانی دستگاه های اجرایی و منابع مختلف تامین مسکن جامعه هدف محقق شود و متقاضیان نهایی فقط تا پایان شهریور برای افتتاح حساب مهلت دارند.

وی گفت: از میان 2 هزار و 704 متقاضی، تا کنون 62 زن سرپرست خانوار و 138 نفر کارگر از دهک های درآمدی یک تا سه، برای دریافت مسکن ثبت نام کرده اند.

نوری خاطرنشان کرد: در این دوره در اسفراین 319 نفر، در بجنورد هزار و 181 نفر، جاجرم 104 نفر، راز و جرگلان 39 نفر، شیروان 240 نفر، فاروج 21 نفر، گرمه 84 نفر و مانه و سملقان 79 نفر متقاضی مسکن شده اند.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش برای تامین مسکن کارگری برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در قالب طرح اقدام ملی مسکن است، گفت: در صورت تمدید مهلت ثبت نام به این قشر اطلاع رسانی خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*