شنبه 1 اردیبهشت 1403

حدود یکصد برنامه هفته عفاف و حجاب در همدان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حدود یکصد برنامه هفته عفاف و حجاب در همدان اجرا می‌شود

همدان _ایرنا _ رییس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب حدود یکصد برنامه در قالب 11 عنوان در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

فرزانه رضیان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و صنایع دستی، اعزام گروه‌های جهادی و مشاوره‌ای به مناطق مختلف استان، تجلیل از زنان موفق در عرصه‌های مختلف و چادر اولی‌ها و اهدای بسته‌های عفاف و حجاب در سطح شهر و روستاها با همین هدف برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های این سازمان تجلیل از 40 مدافع سلامت محجبه، مسابقه طراحی پوستر و موشن‌گرافی در فضای مجازی با موضوع عفاف و حجاب و فضاسازی شهری است.

رضیان گفت: در مسابقه استانی "تجربه آرامش" که در قالب ارسال پیامک، دلنوشته و آیتم های تصویری کوتاه و عکس در حال برگزاری است شرکت کنندگان به این سوال که آرامش را در چه چیزی تجربه کرده اید؟ می توانند تا 21 شهریور ماه امسال آثار خود را ارسال کنند و تاکنون نیز استقبال خوبی از این مسابقه شده است.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تاکید بر اینکه راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانواده، اجتماع، مدرسه و فرد آغاز شود گفت: در مرحله نخست، فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت اعتقادی آموزش و ترویج داده شود.

رضیان افزود: در فرهنگ سازی عفاف و حجاب، با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه، وسایل ارتباط جمعی همچون رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ابزارهای مهمی هستند که می‌توانند در ترویج و آموزش عفاف و حجاب نقش اثرگذاری ایفا کنند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان وضعیت حجاب در استان را مطلوب و رضایت بخش ندانست و گفت: با هدف کاهش بدحجابی و آسیب‌های حاصل از آن در سطح جامعه و در راستای نهادینه کردن پوشش مناسب برای زنان برنامه‌هایی در سطح شهرها و روستاها برگزار می شود.

رضیان تاکید کرد: دشمنان اسلام با تبلیغات کاذب در رسانه‌ها و فضای مجازی، مصونیت زن را با محدودیت او اشتباه گرفته‌اند و باید با راهکارهای مناسب جوانان را در برابر این تبلیغات آگاه و هوشیار کرد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به روز شمار هفته عفاف و حجاب گفت: شنبه 21 تیرماه «حیا و عفت، مقاومت فرهنگی، واقعه گوهرشاد»، یکشنبه 22 تیر «حیا و عفت، تحکیم خانواده، فرهنگ فاطمی (س)»، دوشنبه 23 تیر «حیا و عفت، فطرت انسانی، مطالبه جهانی»، سه شنبه 24 تیر «حیا و عفت، زمینه ساز ظهور»، چهارشنبه 25 تیر «حیا و عفت، امنیت اجتماعی»، پنجشنبه 26 تیر «حیا و عفت، احترام به قانون، تکریم جامعه» و جمعه 27 تیر «حیا و عفت، شکر عملی، تجلی بندگی» نامگذاری شده است.

قیام گوهرشاد در 21 تیر 1314 حماسه‌ای در دفاع از حجاب و ارزش‌های اسلامی و اعتراض به سیاست‌های زورگویانه و به اصطلاح روشنفکری رضاخان بود که با کشتار بی رحمانه‌ای پایان یافت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روز را به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری کردند.

*س_برچسب‌ها_س*