جمعه 10 فروردین 1403

حزب موتلفه اسلامی حوادث تروریستی افغانستان را محکوم کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حزب موتلفه اسلامی حوادث تروریستی افغانستان را محکوم کرد

تهران - ایرنا - حزب موتلفه اسلامی با محکومیت حوادث اخیر تروریستی در افغانستان، این حوادث را یک نسل کشی به تمام معنا دانست و از احزاب جهان خواست نهایت تلاش خود را در محکومیت گروه داعش و حامیان این گروه تروریستی در افغانستان به کار بندند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، در بیانیه روز شنبه این تشکل اصولگرا در واکنش به حواث اخیر تروریستی در افغانستان آمده است: بار دیگر اخبار کشتار ناجوانمردانه و غیر انسانی مردم بی گناه افغانستان غم بزرگی بر دل مسلمانان عالم نشاند. از فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان ولایت قندوز در نماز جمعه مسجد سیدآباد چند روزی نگذشته بود که ضایعه دردناک انفجار مسجد امام بارگاه فاطمیه در قندهار، خشم آزادگان و مسلمانان جهان را برانگیخت اما قطعا بر اتحاد مردم، مسلمانان و شیعیان و احزاب افغانستان خواهد افزود.

این بیانیه افزود: بدون تردید آمریکای جنایتکار که امروز مجبور به خروج ذلت بار از افغانستان شده با حمایت از گروه‌های تروریستی و انجام چنین توطئه‌های شیطانی عملا می‌خواهد به مردم مظلوم آن کشور القاء کند که بر عکس آنچه آمریکا و اذنابش در منطقه تبلیغ می‌کنند، پایان حضور غیر قانونی و اشغالگرانه این کشور در ممالک جهان موجب سلب امنیت و تقویت تروریسم در آنها خواهد شد، ملت مسلمان و هوشمند افغانستان خود پاسخ این جنایت‌ها را به این گروه مزدور شیطان صفت خواهد داد.

حزب موتلفه اسلامی اندوه عمیق خود را به جهت شهید و مجروح شدن تعداد زیادی نمازگزار در این دو انفجار تروریستی استان های قندوز و قندهار را ابراز می‌دارد و این اقدام جنایتکارانه را که در تناقض با تمام ادیان آسمانی و قوانین انسانی است، محکوم می‌کند، جنایتی که گروهک وهابی تروریستی داعش مرتکب آن شده است. همچنین صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها و همدردی‌ها را به ملت شریف و ستم دیده افغانستان به ویژه خانواده‌های داغ دار این فاجعه بزرگ ابراز داشته از خداوند متعال می‌خواهیم به بازماندگان صبر و شکیبایی و به مجروحین شفای عاجل مرحمت فرماید.

حزب موتلفه اعلام کرد: حمله تروریستی گروه داعش به این دو مسجد که در آن صدها تن از شیعیان متدین افغانستان که در حال ادای فریضه نماز جمعه بودند را به خاک و خون کشید، به شدت محکوم است و حزب موتلفه اسلامی آن را یک نسل کشی به تمام معنا می داند و از احزاب جهان و احزاب افغانستانی می‌خواهد که نهایت تلاش خود را در محکومیت گروه داعش و حامیان این گروه تروریستی در افغانستان بکار بندند.

به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی ظهر جمعه در مسجد فاطمیه در قندوز افغانستان تاکنون بیش از 40 تن به شهادت رسیدند و 70 نفر زخمی شدند.

همچنین در حمله انتحاری شانزدهم مهر به نمازگزاران شیعه در سیدآباد قندوز 150 نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تروریستی داعش مسوولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*