شنبه 1 اردیبهشت 1403

حسینی: پاکستان شریک ایران برای صلح منطقه ای است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حسینی: پاکستان شریک ایران برای صلح منطقه ای است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اظهار کرد: دولت ایران مشتاقانه خواستار تقویت مناسبات و همکاری با پاکستان هستند.

به گزارش ایسنا، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان در دیدار با رئیس مجلس ملی این کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، روابط با پاکستان را بسیار حائز اهمیت می داند. پاکستان شریک ایران برای صلح منطقه ای است.

وی تصریح کرد: رهبری و دولت ایران مشتاقانه خواستار تقویت مناسبات و همکاری با پاکستان هستند.

حسینی ضمن قدردانی از تلاش های رئیس مجلس پاکستان برای کمک به افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور، ابراز کرد: دو ملت و دو کشور ایران و پاکستان از روابط محکم و تاریخی برخوردار هستند که از همان ابتدا در کنار یکدیگر ایستاده و در هر مشکل و مراحل دشوار یاور یکدیگر بوده اند.

سفیر کشورمان در اسلام آباد با تمجید از نقش پاکستان برای کمک به ترویج وحدت اسلامی، بر لزوم افزایش تعاملات میان نهادهای کشوری ایران و پاکستان با هدف حکومت داری موثر تاکید کرد.

همچنین، اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در این کشور ضمن اشاره به تحولات منطقه، روابط و همکاری های دوجانبه اظهار کرد: پاکستان، احترام و اهمیت بالایی به روابط نزدیک خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است، مشترکات و محبت عمیقی میان ملت های ایران و پاکستان برقرار است.

وی همچنین بیان کرد: روابط نزدیک و قوی میان دو کشور برای صلح، ثبات و رفاه منطقه اجتناب ناپذیر است، دولت عمران خان حامی قوی توسعه و تحکیم روابط پاکستان با ایران است.

رئیس مجلس ملی پاکستان افزود: ایران و پاکستان باید برای کسب منافع مشترک همکاری های دوجانبه در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری و انرژی را گسترش دهند.

این مقام پاکستانی اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید برای غلبه بر چالش های پیش روی جهان اسلام هماهنگ و منسجم باشند. همکاری و هماهنگی میان ایران و پاکستان برای کمک به رفع چالش های پیش روی جهان اسلام باید صورت گیرد.

وی با بیان این که ایران و پاکستان باید در بحث مسائل مهم جهانی مواضع یکسان داشته و در یک مسیر مشترک حرکت کنند، گفت: ایران و پاکستان از فرصت های مهم تجارتی برخوردار هستند که باید از آن بهره برداری شود.

براساس این گزارش، طرفین بر ضرورت افزایش همکاری دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه میان پارلمان دو کشور تاکید کردند. همچنین طرفین بر ضرورت افزایش گذرگاه های مرزی میان دو کشور به منظور تقویت روابط مردمان دو کشور تاکید داشتند.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان هم بر ضرورت افزایش روابط تجاری میان دو کشور تاکید داشت. سفیر ایران در اسلام آباد در پایان از مواضع مقامات پاکستان و به ویژه اسد قیصر در موضوع مخالفت با تحریم های ظالمانه و یکجانبه امریکا علیه ملت ایران تشکر کرد.

انتهای پیام