جمعه 10 فروردین 1403

حضرت زهرا (س) جلوه سیره پیامبراکرم (ص)

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضرت زهرا (س) جلوه سیره پیامبراکرم (ص)

وجود نازنین فاطمه زهرا سلام الله علیها از وجود رسول خدا جدا نیست، او جلوه دیگری از سیره پیامبر است، پس فاطمه سلام الله علیها ادامه راه و سیره رسول خدا در همه ابعاد زندگی می باشد که می توان به بندگی خدا، تقوا، حجاب و عفاف اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ تبلور شخصیت و هویت انسانی به عوامل گوناگونی از جمله تاثیر گذاری از رهگذر در عرصه اجتماعی وابسته است. از این رو، در حرکت احیا گرانه پیامبران الهی از جمله نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم توجه ویژه ای به این موضوع گردید که با هدف پاسداشت هویت و کرامت انسانی زن، با در نظر گرفتن حقوق متناسب با توانمندی های او و از این طریق امکان تحقق استقلال شخصیتی و رفتاری برای جنس زن فراهم آورد همانطور که خدا سوره کوثر در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها نازل فرمودند و به پیامبر گفتند که ما به تو کوثر عطا کردیم و خیر فراوان دارد.

جایگاه و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها آنچنان ارزشمند است که می فرمایند: رضای او رضای خداوند و غضب او غضب خداوند است در قدم اول اگر ما بنگریم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تمام ابعاد انسانی کامل دارد.

حضور حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ اسلام انکارناپذیر است ایشان یکی از بسترهای فعالیت سیاسی در عصر خودش را رقم زد که در آن مقطع تاریخی به روشنی صفحه اختصاصی را از فعالیت سیاسی ایجاد کرد.

زندگی سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها از رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام دفاع از ولایت امیرمؤمنان علیها السلام از فرازهای ماندگار زندگی بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد.

حضرت زهرا سلام الله علیها در برابر کودتاگران که عوام فریبانه به مسند پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم تکیه زدند و منافقانه از تعیین نکردن جانشین توسط پیامبر سخن گفتند سرسختانه ایستادند و از حریم ولایت پاسداری کردند و در این راه جان عزیز خود را فدای ولایت و حق طلبی کردند که امروزه همه ما بتوانیم رهرو آن حضرت باشیم پشتیبان ولایت و از ولی امر مسلمین جهان پیروی کنیم که پشتیبانی از ولایت هیچ آسیبی به مملکت نخواهد رسید.

شیوه عبادت و یاد کردن از مؤمنان و همچنین خدمت به خلق خدا و عفت و پاکی را از بهترین رویکردهای حضرت زهرا سلام الله علیها باید دانست هرگونه الگو برداری از بی بی دوعالم می تواند سبک درست زندگی را در همه ابعاد نشان دهد.

وجود نازنین فاطمه زهرا سلام الله علیها از وجود رسول خدا جدا نیست او جلوه دیگری از سیره پیامبر است، پس فاطمه سلام الله علیها ادامه راه و سیره رسول خدا در همه ابعاد زندگی می باشد که می توان به بندگی خدا، تقوا، حجاب و عفاف اشاره کرد.

سیره حضرت زهرا در عرصه خانواده و همسر داری و تربیت فرزندان به گونه ای می باشد که وجود نازنین صاحب العصر و زمان می فرمایند: همانا دختر رسول خدا برای من الگویی شایسته است.

ما هرچه از کرامات این بانوی بزرگ بیان کنیم بازهم نمی توان به تمام ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ پرداخت و در آخر از همه عزیزان می خواهیم مثل حضرت زهرا را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

نویسنده: حجت صادقی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان

انتهای یادداشت /