شنبه 1 اردیبهشت 1403

حضور فرزندان شاهد در صف اول جهاد تبیین یک ضرورت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حضور فرزندان شاهد در صف اول جهاد تبیین یک ضرورت است

تهران - ایرنا - معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، در مراسم افتتاحیه دوره ملی ضیافت ایثار در حرم رضوی گفت: حضور فرزندان شاهد و ایثارگر در صف اول جبهه جهاد تبیین یک ضرورت است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور در مراسم افتتاحیه دوره ملی ضیافت ایثار اولین طرح بصیرت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور که در حرم رضوی برگزار شد، گفت: در جبهه جهاد تبیین، فرزندان شهدا و ایثارگران باید رهرو راستین و صدیق پدرانشان باشند و حضورشان یک ضرورت است. جهاد تبیین نیازمند دانش، بینش و آمادگی ذهنی است و دانشجویان شاهد و ایثارگر ضرورت دارد با مطالعه و پژوهش این آمادگی و ظرفیت را در خود ایجاد کنند و در این مسیر به باور و یقین رسیده باشند و این دوره بصیرت افزایی در همین راستا تعریف شده و در حال اجراست.

وی افزود: امروز با توجه به فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی که سعی بر هویت زدایی معنوی و علمی دارند، کلیدواژه کلام رهبری در این عرصه و جنگ نرم، حضور جوانان و به ویژه نخبگان دانشگاهی در مقابله با این هجمه ها است و در این میان نقش دانشجویان خانواده محترم شاهد و ایثارگر پررنگ تر جلوه می‌کند.

داداش پور در ادامه از دانشجویان شاهد و ایثارگر خواست با برخی نگاه‌ها و برخوردهای نامناسب، هرگز یأس و ناامیدی را به وجود خود راه ندهند و افزود: شما دانشجویان با تقویت بنیه علمی و حضور پررنگ در تمام عرصه ها الگو و اسوه سایر جوانان جامعه باشید.

وی یادآور شد: شهدا با معرفت نفس، صاحب مکتب شدند و مکتب جهاد و شهادت را پیش روی ملت ها قرار دادند و امروز وظیفه مسئولان، رسیدگی به خانواده و فرزندان شهیدان و ایثارگران گرانقدر است و این موضوع صرفا یک تکلیف اداری نیست؛ بلکه التزام عملی و اعتقاد قلبی است و جمهوری اسلامی باید بستر و فرصت مناسبی برای ارتقای فرزندان شهدا فراهم سازد تا همگان بدانند که پیشکسوتان جهاد و شهادت همواره مورد تکریم هستند.

معاون وزیر علوم بصیرت و اطاعت از ولی امر مسلمین را از جمله ویژگی های همه شهدا و ایثارگران برشمرد و اظهار داشت: شما یادگاران هم جا دارد در همان سنگر پدرانتان حضور داشته باشید و در این مسیر تلاش کنید و سنگر امروز شما تلاش علمی و جهاد تبیین است که شما مخاطب آن هستید.

داداش پور درباره دو جشنواره شهید آوینی و شهید سلیمانی بیان کرد: برای کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی و دینی دانشجویان شاهد و ایثارگر جشنواره شهید آوینی و برای شناسایی نخبگان علمی و رشد و پرورش آنان در این عرصه، جشنواره طرح شهید سلیمانی طراحی شده و در همین سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

طرح ضیافت ملی ایثار برای دانشجو پسر شاهد و ایثارگر در دانشگاه فردوسی مشهد در مرداد ماه به مرحله اجرا در آمده است.

مراسم افتتاحیه طرح ضیافت ایثار دانشجویان دختر در بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام با حضور حجت الاسلام رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، ضابط، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و تقی زاده، مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزار شد.

برچسب‌ها