جمعه 10 فروردین 1403

حضور همزمان 3 ناوگروه ارتش در آبهای جهان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حضور همزمان 3 ناوگروه ارتش در آبهای جهان

با اعزام ناوگروه 89 به ماموریت، نیروی دریایی ارتش 3 ناوگروه خود را به صورت همزمان در آبهای آزاد دارد تا قدرت این نیرو را در حوزه ماموریتهای دوردست به نمایش بگذارند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته ناوگروه 89 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر کنارک عازم ماموریت خود شد.

این در حالی است که هم اکنون ناوگروه های 86 و 88 نیز مشغول ماموریت و دریانوردی در آبهای جهان هستند.

ناوگروه 86 ملقب به ناوگروه 360 متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن دنا ماموریت خود را از اوایل مهرماه آغاز کرده و به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ماموریت خود ضمن گذر از تنگه پاناما یک دور کامل به دور کره زمین خواهد زد.

اولین حضور ناوگروه ارتش در قاره آمریکا

ناوشکن البرز نیز در قالب ناوگروه 88 حدود یک ماه است ماموریت خود را برای گشت زنی و حفاظت از کشتی ها در خلیج عدن آغاز کرده است.

ناو آبی خاکی تنب و ناو لجستیکی بندرعباس هم بعنوان یک ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی 89 با ماموریت انجام دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه افسری امام خمینی (ره) نوشهر روز گذشته از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد.

ناوگروههای ارتش برای اولین بار در سال 1388 با هدف مقابله با پدیده دزدان دریایی به خلیج عدن و تنگه باب‌المندب اعزام شدند.

حضور این ناوگروه‌ها به همراه تعدادی از تکاوران دریایی این نیرو، بارها به درگیری با این دزدان دریایی و نجات شناورهای ایرانی و خارجی انجامید.

با گسترش دامنه تهدیدات این چنینی به دریاهای دیگر نظیر دریای سرخ، حوزه ماموریتی ناوگروههای ارتش نیز گسترش یافت و هم اکنون شناورهای نداجا لاقل یک بار به عمده مناطق مهم دریایی در کره زمین سفر کرده اند.