شنبه 1 اردیبهشت 1403

حمیسی: خانواده‌ها فرزندانشان را در مدرسه‌های فوتبال مجوزدار ثبت‌نام کنند / معضل رشدِ قارچ‌گونه مدارس فوتبال

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حمیسی: خانواده‌ها فرزندانشان را در مدرسه‌های فوتبال مجوزدار ثبت‌نام کنند / معضل رشدِ قارچ‌گونه مدارس فوتبال

تهران - ایرنا - مدیر حراست فدراسیون فوتبال در واکنش به تخلفات صورت گرفته در مدارس فوتبال از خانواده‌ها خواست فرزندانشان را در مدرسه‌های مجوزدار ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا، با شروع فصل تابستان و فراغت نونهالان و نوجوانان از تحصیل، استقبال از مدارس فوتبال نسبت به فصل‌های دیگر افزایش بیشتری پیدا می‌کند، با این حال گزارش‌های متعددی از تخلفات اخلاقی و مالی مدرسه‌های فوتبال منتشر شد که خانواده‌ها را نگران کرده است.

محمدحسین حمیسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در این باره اظهار داشت: یکی از چالش‌های فدراسیون و هیئت‌های فوتبال، مدارس فوتبال است و در سال‌های اخیر به دنبال یک راهکار و چاره‌اندیشی جهت حل این معضل هستیم تا نگرانی خانواده‌هایی که پس از فراغت فرزندانشان از مدرسه به دنبال ثبت‌نام در یک محیط ورزشی هستند، برطرف و این مدارس ضابطه‌مند شوند.

حمیسی با اشاره به تلاش‌هایی که در این رابطه با همکاری سایر نهادها صورت گرفته است، اظهار داشت: چند سال پیش با همکاری نیروی انتظامی و هیئت‌های فوتبال، ادارات ورزش و جوانان استان‌ها به یک جمع‌بندی رسیدیم که مدارس فوتبال را سازماندهی کنیم. تا یک بخش خوبی هم جلو رفتیم و کارهای اساسی هم انجام شد.

مدیر حراست فدراسیون فوتبال افزود: مشکل اساسی اما رشد قارچ‌گونه مدرسه‌های فوتبال است، برخی از افراد در مقاطعی خاص، یک زمین را اجاره می‌کنند و با زدن یک تابلو به کارشان رسمیت می‌دهند و به صورت موقت درآمدزایی می‌کنند.

مدیر حراست فدراسیون فوتبال درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با افزایش مدارس فوتبال بدون مجوز گفت: با توجه به مکاتباتی که با نیروی انتظامی داشتیم، از آنها خواستیم چنین مدارسی باید حتما مجوز داشته باشند، هیئت‌های استانی و ادارات ورزش و جوانان ورود نیز کردند و با تهیه لیستی، اسامی مدارس مجوزدار را منتشر کردند و به خانواده‌ها و علاقمندان اطلاع رسانی شد.

حمیسی تصریح کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم فرزندشان را در مدارس یا آکادمی‌های فوتبال مجوزدار ثبت‌نام کنند و در این باره استعلام بگیرند. مدارس فوتبال برای گرفتن مجوز از کانال‌های مختلفی رد شده‌اند، شرایط مربیان، کادر اجرایی و شهریه‌هایشان بر اساس ضوابطی تعیین شده است و بر این اساس مجوز گرفته‌اند.

مدیر حراست فدراسیون فوتبال با اشاره به گستردگی مدارس فوتبال در سراسر کشور، گفت: در شهرهای کوچک و بزرگ تعداد زیادی مدارس وجود دارند، به عنوان نمونه در شهری مانند تهران مدارس متعدد فوتبال فعالیت می‌کند که آمار آن بسیار بالاست، به همین دلیل باید خانواده‌ها نسبت به جایی که فرزندشان را ثبت‌نام می‌کنند، اطلاعات لازم را داشته باشند. در همین راستا هیئت فوتبال‌ها در شهرهای مختلف اسامی مدارس دارای مجوز را دارند و خانواده‌ها می‌توانند از آنها استعلام بگیرند.

حمیسی در ادامه با هشدار نسبت به اتفاقات احتمالی ثبت‌نام در مدراسی که مجوز ندارند، تصریح کرد: اگر خانواده‌ای فرزندش را در مدارسی که مجوز ندارند ثبت‌نام کند و اتفاقی بیفتد، فدراسیون فوتبال و هیئت‌های استانی نمی‌توانند به این ماجرا ورود کنند و باید خانواده‌ها به مراجع قضایی شکایت کنند.

وی درباره نظارت و رصد بر فعالیت مدارس فوتبال مجوزدار هم گفت: نظارت و رصد هئیت‌های فوتبال نسبت به مدارس فوتبال وجود دارد اما هئیت‌ها، مجری قضایی و متولی برخورد نیستند و این شکایت‌ها به مراجع قضایی اطلاع و با متخلفان برخورد می‌شود. در سال‌های گذشته با چندین مدرسه فوتبال متخلف برخورد شده و برخی نیز پلمپ شدند. مدارس مجوزدار هم ممکن است تخلفاتی مانند نرخ شهریه‌ها و دیگر موضوعات داشته باشند که مردم می‌توانند به ما، هئیت‌های استانی و ادارات ورزش و جوانان گزارش بدهند تا سریعا با متخلفان برخورد شود.

برچسب‌ها