سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

حوادث

حوادث

خبرگزاری مهر

سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به صدور هشدار قرمز وقوع برف و کولاک در کشور گفت: امدادگران به حالت آماده باش درآمدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جنیفر لوپز از تمام طرفداران خود خواست تا به زلزله زدگان ترکیه و سوریه کمک کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور در سفری کاری راهی ترکیه خواهد شد. برپایه این گزارش، امیر قطر در این سفر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و رایزنی خواهد کرد. این سفر بعد از زلزله هولناک هفت روز پیش در ترکیه صورت خواهد گرفت. تقریبا دو هفته پیش نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تعدادی از ستاره‌ها و خوانندگان مطرح جهان به منظور همبستگی با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه در جمع‌آوری کمک‌های مالی شرکت کرده‌اند.

وب‌گاه فرارو

درست نبش چهارراه شکوفه در محله عبدل‌آباد بود که ناگهان خودروی سمند، با دختربچه‌ای هفت‌ساله برخورد کرد. دختربچه‌ای که سر چهارراه ایستاده بود و فال می‌فروخت. راننده خودروی سمند، اما با وجود این تصادف تلخ، باز هم توقف نکرد. به راه خود با همان سرعت ادامه داد.

وب‌گاه فرارو

آگوست سال میلادی گذشته (مردادماه) که حدودا می‌شود 6 ماه پیش، اتوبوس خانواده شیکت به بندرعباس رسید تا از گمرک ترخیص شود. بعد از ناهار اتوبوس خود را که حالا خانه آن‌ها هم هست، تحویل می‌گیرند و برای شروع بنزین می‌زنند؛ 200 لیتر بنزین فقط با 5 دلار. آن‌ها در صفحه اینستاگرام خود از لحظه بنزین زدن فیلم گرفته‌اند و می‌گویند: «قسمت مورد علاقه ما از سفر! بنزین اینجا خیلی ارزان است.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راه تهران بزرگ با اشاره به بارش برف در تمامی محورهای منتهی به پایتخت گفت: رانندگان برای تردد در محورهای مواصلاتی باید زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)؛ دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان با انتشار بیانیه‌ای نوشت که مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مورد تلفات جانی و مالی زلزله شدید اخیر این کشور صحبت کرد. سرپرست وزارت امور خارجه بار دیگر به نمایندگی از مردم و حکومت افغانستان مراتب...

وب‌گاه فرارو

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: شرایط به شکلی است که زلزله‌ای که در ترکیه رخ داد می‌توانست در تهران رخ بدهد. نکته مهمی که وجود دارد این است که هشدار‌هایی که در شرایط کنونی نسبت به زلزله در تهران، خوی، تبریز و... داده می‌شود به نوعی فرصت طلبانه است. به هر حال شرایط زلزله خیزی این شهر‌ها در شرایط کنونی با یک ماه و یا حتی یک سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تعدادی از خوانندگان و ستاره‌های موسیقی جهان به منظور همبستگی با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه در جمع‌آوری کمک‌های مالی شرکت کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: ناسا می‌گوید زمین‌لرزه‌های فاجعه‌باری که در ترکیه و سوریه روی دادند، از یک گسل واقع در 18 کیلومتری زیر سطح زمین سرچشمه گرفته و منجر به لرزش شدیدی شدند که تا صدها کیلومتر دورتر از مرکز زمین‌لرزه را تحت تاثیر قرار داد.

خبرگزاری تسنیم

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در حال ساخت "ماهواره آیات" به منظور پیش‌بینی زلزله هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر فریبرز ناطقی الهی رییس پژوهشگاه زلزله شناسی می گوید ادعای زلزله با اعلام تاریخ دقیق در مرزهای سرزمینی ایران که از سوی فرانک هوگربیتز هلندی بر اساس مطالعات ستاره شناسی را یک بازی توییتری برای رسیدن به فالوور می داند.

خبرگزاری مهر

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه توصیه‌هایی به‌منظور رانندگی در روزهای برفی بر ضرورت رعایت قاعده 8 ثانیه تاکید کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین کیفیت هوا با میانگین 72 در 18 ایستگاه در شرایط قابل قبول است همچنین مانند 14 روز گذشته اطلاعاتی از ایستگاه‌های متعلق به سازمان محیط زیست به جز یک ایستگاه منتشر نشده است.