جمعه 31 فروردین 1403

حواشی هفته سوم لیگ برتر؛ از اعتراف جذاب تا اعتراض های بی پایان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حواشی هفته سوم لیگ برتر؛ از اعتراف جذاب تا اعتراض های بی پایان

تهران - ایرنا - در این گزارش حواشی فراوان هفته سوم رقابت های لیگ برتر را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش ایرنا، هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به انجام رسیدو فارغ از نتایجی که به دست آمد و جدول را دستخوش تغییراتی کرد؛ بازهم شاهد وقوع حواشی منحصر به فردی بودیم که بعضی از آنها مختص فوتبال کشورمان است.

سایپا و نساجی در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند. دیداری که با نتیجه یک بر صفر به سود خودروسازان به اتمام رسید. در جریان بازی شاهد اعتراضات فراوان 2 تیم به مسائل داوری بودیم. در این بین کادر فنی و بازیکنان تیم میهمان در این امر گوی سبقت را از حریف ربوده بودند. بعد از بازی هم هر 2 سرمربی نسبت به عملکرد تیم حریف انتقاد داشتند.

در جدال بین ذوب آهن و پیکان که با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید شاهد یک اتفاق عجیب بودیم. در دقیقه 83 سید رضا مهدوی یک پنالتی به سود تیم پیکان گرفت که تصاویر تلویزیونی نشان می داد هیچ خطایی رخ نداده است. بعد از سوت او بازیکنان تیم میزبان به سمت او یورش آوردند و به شدت اعتراض کردند. بعد از گذشت چند ثانیه مهدوی، در تصیمی عجیب تر تصمیم خود را عوض کرد و پنالتی را ملعی نمود. این رفتار او باعث اعتراض شدید پیکانی ها شد. عده ای بر این باور بودند که کمک های مهدوی صحنه را از طریق دوربین های تلویزیونی کنار زمین بازبینی کرده اند اما بعد مشخص شد که حسین پورامینی، هافبک پیکان که داخل محوطه روی زمین افتاده بود در پیامی کوتاه به داور می گوید که پنالتی رخ نداده است. همین لحظه بود که قاضی بازی، تصمیم اشتباه خود را تصحیح می کند.

فولاد در سیرجان در برابر گلگهر به تساوی یک بر یک رضایت داد. در این هفته ها هر وقت پای این تیم فولادی در میان باشد باید منتظر درگیری های زیادی در کنار زمین باشیم. این بار نیز شاهد این ماجرا بر سر اکثر تصمیم های داوری بودیم. با این وجود 2پنالتی گرفته شده جنجالی ترین اتفاقات بازی بود. علی صفایی داور بازی یک بار در نیمه اول برای گل گهر پنالتی گرفت و سپس به خاطر جلو آمدن فروزان پنالتی را تکرار کرد. همین تصمیم باعث اعتراض شدید فروزان و بازیکنان فولاد شد. در نیمه دوم و در لحظات پایانی نیز شاهد گرفته شدن یک پنالتی برای فولاد بودیم که این بار ساسان انصاری آن را از دست داد تا بعد از اتمام مسابقه شدیدا گریه کرد.

کم حاشیه ترین بازی این هفته جدال بین آلومینیوم اراک و مس رفسنجان بود. جایی که 2 تیم قعرنشین و تازه وارد لیگ بیستم موفق شدند اولین امتیازهای خود را به دست بیاورند اما نتوانستند گلی به ثمر برسانند. تنها اتفاق مهم حاشیه این دیدار، اعتراض های گاه و بیگاه رسول خطیبی به مسائل داوری بود که منجر به دریافت کارت زرد برای او شد.

اولین حاشیه مهم بازی شهرخودرو و صنعت نفت پیش از شروع بازی رخ داد. جایی که یگان ویژه در ورزشگاه حاضر نشده بود و تاخیر آنها در حضور در زمین باعث شد تا بازی با 15 دقیقه تاخیر استارت خورد. در جریان بازی شاهد وقوع 2 فیرپلی جالب از هر 2 تیم بودیم که با دستور سرمربیان رخ داد. جنجالی تریین تصمیم هم پنالتی بود که در اوقات اضافه نیمه دوم برای صنعت نفت رخ داد. آن پنالتی گل شد و پس از سوت پایان بازی رحمتی به شدت به داور اعتراض کرد و با کارت قرمز مواجه شد تا بازی برابر پرسپولیس را از دست بدهد. او همچنین به شاگردان خود اجازه نداد تا با داور دست بدهند.

دیدار 2 تیم تراکتور و سپاهان با پیروزی یک بر صفر تیم میهمان در تبریز تمام شد. مهمترین اتفاق این بازی تاخیر یک روزه در برگزاری بازی بود. با وجود اینکه سازمان هواشناسی تبریز اعلام کرده بود که تبریز در روز پنجشنبه برفی خواهد بود اما کاور روی چمن خیلی زود برداشته شد تا در فاصله چهار پنج ساعت پیش از شروع بازی، برف شدیدی شروع به بارش کند و زمین را سفیدپوش کند. این دیدار روز جمعه به انجام رسید و در جریان بازی شاهد وقوع حاشیه جنجالی از سوی 2 تیم نبودیم.

استقلال با تک گل هروویه میلیچ از سد ماشین سازی تبریز گذشت و 6 امتیازی شد. این دیدار حواشی بسیار زیادی نداشت. یک بار در دقیقه 74 بود که مهدی قایدی توسط گلر تیم تبریزی روی زمین سرنگون شد که به نظر می رسید پنالتی باشد اما داور در سوت خود ندمید. همچنین محمود فکری پس از پایان بازی نسبت به اتفاقات بازی اهواز واکنش نشان داد و هم عذرخواهی تلویحی انجام داد و هم اعلام کرد که مسبب آن حرف ها و انتشارش را نخواهد بخشید.

در نهایت تیم فوتبال پرسپولیس در مسجدسلیمان در برابر میزبان خود نفت به تساوی بدون گل رضایت داد. این بازی زیر بارش باران شدید به انجام رسید که روی کیفیت بازی هر 2 تیم تاثیر گذاشته بود یحیی به خاطر بازی در فینال لیگ قهرمانان آسیا تغییرات نفری در ترکیبش ایجاد کرده بود. در اواخر نیمه نخست یک پنالتی برای سرخپوشان گرفته شد که سیامک نعمتی آن را از دست داد. سعید مظفری زاده و نوید مظفری 2 کارشناسی بودند که اعلام کردند بشار شبیه سازی کرده و این پنالتی دست نبوده است. یحیی گل محمدی به دلیل محرومیت کمار زمین حضور نداشت اما بعد از اتمام مسابقه با دستیار سابق خود مجتبی حسینی که در حال حاضر سرمربی نفت است ملاقات کرد. حسینی گفت تا پایان عمرش شاگرد یحیی خواهد ماند. همچنین در حالی که تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند؛ تعداد از آنها از رئی تپه های اطراف ورزشگاه شاهد این مسابقه بودند.

*س_برچسب‌ها_س*
حواشی هفته سوم لیگ برتر؛ از اعتراف جذاب تا اعتراض های بی پایان 2
حواشی هفته سوم لیگ برتر؛ از اعتراف جذاب تا اعتراض های بی پایان 3