پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام میراحمد تقوی مؤسس نخستین حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، از علمای برجسته استان در 24 مرداد1398 به‌علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی دهدشت درگذشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سازمان وظیفه عمومی فراجا ضوابط و مقررات خروج از کشور بدون نیاز به سپردن وثیقه برای مشمولان غیر غایب که متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه های محرم و صفر هستند را تشریح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در سال های اخیر رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، در مساله برخود با بدحجابی زنان چه رویکردهایی را مطرح کرده اند؟ پاسخ به این پرسش، نیازمند تاملی در بیانات رهبری در این موضوع است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با اولین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، مجاهد و محقق فرهنگی و رسانه‌ای، به همت جمعی از دوستان و شاگردان وی، تیرماه امسال یک موسسه به نام وی راه‌اندازی شد. برگزاری دوره دین و سینما نیز به‌عنوان اولین فعالیت این موسسه آغاز شده است. دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، مدیر مدرسه رسانه‌ای دکتر فرج‌نژاد به خبرنگار کیهان گفت: یکی از دغدغه‌های...

خبرگزاری دانا

استاد حوزه علمیه گفت: زُهَیر بن قَین بَجَلی عثمانی مذهب بود اما در دستگاه امام حسین (ع) حسینی شد و در روز عاشورا به شهادت رسید.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنان مقام معظم رهبری درباره مساله حجاب در دیدار با ائمه جمعه را باید در چند رویکرد مورد توجه قرار داد.

خبرگزاری دانا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت برای تقویت ارتباط نسل جدید با هیئت و اهلبیت (ع) است، گفت: ماه بصیرت افزایی و اهتمام در زمینه جهاد تبیین است.

خبرگزاری دانا

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به سابقه بدعهدی غرب در نقض تعهدات خود در توافق برجام، گفت: ایران توافقات دستوری غرب را نمی‌پذیرد و در شرایط کنونی برای ایران به نتیجه نرسیدن مذاکرات و عدم بازگشت آمریکا به برجام بسیار بهتر و کم هزینه‌تر از شکل گیری توافقی ضعیف است.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد موجب شده که آسیب هایی متوجه زنان استان کرمان باشد تاکید کرد: اعتبارتی در سفر استانی دولت برای رفع این مسایل دیده شده اما کافی نیست.

وب‌گاه عصر ایران

حیطه‌ی فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی در زمینه‌ی صدور پروانه‌ی فعالیت حرفه‌ای به روان‌شناسان و مشاوران حیطه‌ای مستقل از فعالیت‌های ترویجی، آموزشی، تبلیغی و مشاوره‌ایِ مذهبی و اسلامیِ روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - نشست رییس جمهور با نخبگانو ایثارگران استان کرمان عصر جمعه در دومین روز سفر استانی هیات دولت برگزار شد و فرزندان دیار کریمان در این آیین از دغدغه های خود گفتند و پیشنهادهایی ارائه کردند.

وب‌گاه عصر ایران

آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمین است و تنها تکلیف یک کشور نیست. تمام کشورهای اسلامی مخاطبِ آیات «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَقوا»، «وَلتَکُن مِنکُم أُمَه یَدعُونَ اِلَی الخَیرِ وَیَأمُرُونَ بِالمَعرُوفِ وَیَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ» هستند.

خبرگزاری دانا

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر اهمیت تقویت مشارکت مردمی در عرصه اجتماعی سیاسی و مقابله با استکبار جهانی تأکید شد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از ملت ایران به خاطر برپایی حماسه آفرینی‌ها در تعظیم شعائر و ترویج معارف حسینی تقدیر و تمجید کرد.