جمعه 10 فروردین 1403

خاندوزی: عرضه 2.5 میلیون خانه خالی، بازار مسکن را سامان می‌دهد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل ناکارآمدی قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی حدود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد، گفت: می‌توان با تکمیل سامانه املاک و اسکان بخش زیادی از این خانه‌ها را به بازار عرضه کرد.

به گزارش خانه‌ملت، سید احسان خاندوزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح ضرورت تصویب دو فوریت طرح اصلاح ماده 54 قانون مالیات‌های مستقیم گفت: در حال حاضر جهش قیمت‌ها در حوزه مسکن و اجاره بها فشار سنگینی بر گرده مردم وارد کرده است و یکی از مطالبات فوری مردم از مجلس یازدهم جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: با تصویب دو فوریت طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم می‌توان بازار را در تابستان 99 که پیک خرید و فروش مسکن است تا حدودی کنترل کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل ناکارآمدی قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی حدود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که می‌توان با تصویب طرح مذکور و تکمیل سامانه املاک و اسکان بخش زیادی از این خانه‌ها را به بازار عرضه کرد.

بر اساس این گزارش محمدحسین فرهنگی در مخالفت با دو فوریت طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم گفت: بر اساس قانون پیش از بررسی فوریت، طرح باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا بتوانند از محتوای آن آگاه شوند این در حالی است که طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در دسترس نمایندگان نیست.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، تذکر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو را وارد دانست و ادامه داد: بررسی دو فوریت طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به منظور بررسی نمایندگان باید به تعویق بیفتد بنابراین این طرح در روزهای آینده مجدد در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.